Do obchodného reťazca Target na okraji Minneapolisu raz vstúpil nahnevaný muž a dožadoval sa vedúceho. „Moja dcéra dostala toto do schránky,“ povedal mu nervózne. „Chodí na strednú a vy jej posielate kupóny na detské oblečenie a detské postieľky? Chcete ju navádzať na to, aby otehotnela?“
Manažér sa mužovi ospravedlnil, o pár dní mu však ešte dodatočne zavolal. Zákazník na druhom konci teraz už nebol rozzúrený, skôr rozpačitý. „Rozprával som sa s dcérou a ako vysvitlo, v mojom dome sa konali veci‚ s ktorými som nebol uzrozumený. Bábätko čaká v auguste. Dlžím vám ospravedlnenie.“
Týmto príbehom New York Times pred dvoma rokmi vo svojej reportáži „Ako firmy odhaľujú vaše tajomstvá“ ilustroval, čo všetko môžu spoločnosti zistiť o zákazníkoch, ak správnym spôsobom analyzujú ich dáta. Pohnútka Targetu bola jednoduchá – keď sa firme podarí osloviť a zaviazať si rodičov ešte pred pôrodom, môžu získať veľmi lukratívnu cieľovú skupinu o niečo rýchlejšie a efektívnejšie ako konkurencia. Analytici preto prišli s modelom, pomocou ktorého vedia odhaliť tehotnú zákazníčku aj bez toho, aby ich o svojom stave sama informovala povedzme v nejakom dotazníku.