Cieľ
- Na začiatku si firma potrebuje určiť jeden alebo viacero cieľov, ktoré má webová stránka splniť. Prečo ju vytvára a čo od nej očakáva. „Najdôležitejšie je, čo chcem svojím webom docieliť. Takýto cieľ sa volá konverzia. Web bez konverzie je ako úloha bez termínu,“ hovorí Martin Volek z Volis International.
- Komunita je podľa M. Voleka dobrá, ale zbytočná, ak sa návštevník nezmení na zákazníka. Cieľom môže byť napríklad kúpa produktu, objednávka katalógu či registrácia do newslettera. Tvorca webovej stránky by mal ale svoj cieľ dobre poznať.
Hlavná stránka
- Aj keď význam domovskej stránky webu vďaka vyhľadávačom a sociálnym médiám už nie je taký dominantný ako pred rokmi, stále je to kritická časť každého webu. Jej neodmysliteľnou súčasťou by mali byť podľa odborníkov identita a poslanie webu. To návštevníkovi pomôže utvrdiť sa v tom, že sa pozerá na správnu stránku. Rovnako dôležité je podľa M. Krupu umožniť mu dostať sa ďalej, na čo slúži navigácia a vyhľadávanie.
- Podľa M. Voleka je dôležité webovú stránku odlíšiť od konkurencie určitou informáciou. V prípade automobilky to môže byť napríklad informácia „máme najnižšie emisie“ či „spotreba len 3,6 litra“. Tiež odporúča pridať peknú, ale reálnu fotografiu.
Návštevníci

Najdôležitejšie je určiť si, čo chcem webom docieliť. M.Volek, riaditeľ Volis InternationalZdroj: Milan David