„Televízne vysielanie tvorí významnú súčasť života domácností, preto je dobré vedieť čo najviac o tom, ako ho ľudia vnímajú. Na základe našich meraní môžu televízie, ale aj zadávatelia reklamy, lepšie reagovať na to, čo ľudí zaujíma. Vedia si tak vyhodnotiť, čoho by malo byť v televízii menej a čoho viac,“ hovorí Ivan Šimek, Managing Director agentúry TNS Slovakia, ktorá meranie realizuje.
Za desať rokov strávil jeden obyvateľ sledovaním televízie takmer 529 dní, denne sleduje vysielanie v priemere tri a pol hodiny. Za tento čas sa dá vidieť alebo odohrať 8464 futbalových zápasov, či vyrobiť v slovenských fabrikách asi milión a pol áut.
Stále platí, že na Slovensku sa najviac sleduje televízia počas Vianoc. Z toho 20 dní s najväčšou sledovanosťou od roku 2004 bolo až 19 v období od 24.12. do 1.1. Úplne najsledovanejším dňom bol 25. december 2012. Toto sú dve zo zistení, ktoré prinieslo desaťročné meranie sledovanosti televízií.
V roku 2004 začínali merania na minimálne 800 domácnostiach, v roku 2010 sa tento počet zvýšil na aspoň 1200. Počas desiatich rokov bolo inštalovaných spolu 3480 domácností s 12 678 jednotlivcami.
Pozrite si výber zaujímavých faktov z meraní nájdete v priloženej infografike:
Infografika Peoplemetre