NAJZNÁMEJŠIE FORMÁTY
- Display – známejší pod názvom banner, je často najpopulárnejšou a najjednoduchšou formou, ako vizuálne prezentovať produkt.
- Video reklama – spot, ktorý sa prehrá napríklad pred videom na YouTube.
- Kontextová PPC reklama – textové odkazy, ktoré sa zobrazia napríklad pri súvisiacom článku.
- Affiliate – provízna reklama. Inzerent v tomto modeli platí partnerskému médiu províziu z každého predaja, ktorý sa zrealizuje vďaka danej reklame.
- Vyhľadávanie – reklama, ktorá sa zobrazí na prioritnom mieste medzi výsledkami vyhľadávania v Googli či ďalších internetových vyhľadávačoch.
- PR články – príspevky v online médiách.
ONLINE REKLAMA
- Čoraz populárnejšou formou inzercie je online reklama. Dôvody sú dva. Po prvé‚ ľudia trávia čoraz viac času na internete a je to teda miesto, kde sa dajú osloviť zaujímaví potenciálni zákazníci. A po druhé‚ je interaktívna a dá sa oveľa presnejšie zacieliť na tých, pre ktorých je určený váš produkt.
- „Hlavným rozdielom medzi klasickou a online reklamou je merateľnosť a možnosť oveľa presnejšie ju zacieliť,“ vysvetľuje Juraj Sasko z agentúry Visibility. V roku 2013 minuli firmy na Slovensku na webovú reklamu podľa IAB Slovakia až 65 miliónov eur, toto číslo každý rok stúpa.
KTORÝ FORMÁT VYBRAŤ