Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Firemná identita ukrytá v malej značke

Phil Knight, zakladateľ firmy Nike, dal v roku 1971 študentke Carolyn Davidsonovej 35 dolárov, aby mu vyrobila logo. Po čase sa ukázalo, že to bola najlepšia investícia v histórii firmy. Veď známa značka používa jednoduchú „kvačku“ už viac ako štyridsať rokov..

Keď sa tento rok svoje logo rozhodla inovovať spoločnosť Pepsi, zaplatila za to milión dolárov. A výsledok? Dizajnéri za nemalý peniaz prekopali staré logá a vytvorili niečo, čo sme už vlastne videli. Niekedy sa skrátka risk nevyplatí.

NIE JE TO LEN FRAGMENT. Logo reprezentuje firmu navonok, preto je dôležité, aby bolo súčasťou životného príbehu firmy, jej identity a aby bolo v súlade s hodnotami značky. „Ak vznikne iba tak, náhodne, môže sa časom ukázať ako nevhodné,“ upozorňuje Juraj Danielis, riaditeľ agentúry PR Clinic. Ďalej dodáva, že na úplnom začiatku si treba uvedomiť, aké služby poskytujeme, aké hodnoty zastávame a aký dojem chceme vzbudzovať. Súhlasí aj Daniel Bradáč, spoluzakladateľ firmy Generations: „Ak logo úplne nesúvisí s vaším podnikaním, má to tú nevýhodu, že ho musíte ľuďom vysvetľovať. A to si môžu často dovoliť len firmy, ktoré majú veľké mediálne rozpočty.“ Zoberme si napríklad firmu, ktorá vykonáva estetické zákroky. Ak si zvolí názov Esthé a prepašuje to aj do loga, tak si ho jej zákazníci nielen ľahšie zapamätajú, ale aj priradia. Ale ak máme napríklad firmu, ktorá sa venuje odvozu odpadu a volá sa BB Blue, tak sa tu nevytvárajú žiadne asociácie a cesta k zákazníkovi je o to komplikovanejšia. Aj taký gigant, akým je prepravná spoločnosť FedEx, ukryla do svojho loga šípku, ktorá naznačuje pohyb smerom k vám. Šípku má v logu aj Amazon. A potrebujete to vysvetliť? Isteže nie. Logo je teda firemným podpisom. Ak je dobré, pomáha identifikácii s firmou a jej produktmi či službami. Táto identifikácia musí byť navyše veľmi rýchla, keďže v súčasnosti sa skracuje čas na sledovanie ponuky spoločností. Preto logo slúži aj ako okamžité vymedzenie sa voči konkurencii.

SkryťVypnúť reklamu

AKO HO VYROBIŤ. V našich podmienkach a, samozrejme, aj podľa zadania, stojí logo od päťsto do dvetisíc eur. Kým niekde dostanete len základ, inde vám „pribalia“ celý manuál na používanie. Stačí osloviť reklamné agentúry alebo dizajnérske štúdiá. Výhodou domácej produkcie je, že máte vždy poruke niekoho, kto vám môže základný dizajn upraviť, logo zalomiť do materiálov či kampaní, skrátka poskytnúť kompletnú starostlivosť.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NED na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4NED na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 085
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 621
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 139
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 12 802
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 111
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 614
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 720
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 882
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 745
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 701
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Záujem je vyšší ako v piatok, Naď upozorňuje, že ľudí z iných okresov nemusia otestovať (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných na koronavírus a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Na Orave a Bardejove pokračuje celoplošné testovanie na Covid-19.

Ľudia čakajú na testovanie v obci Kľušov v bardejovskom okrese.

Prečo sú tu vojaci, nemajú čo robiť? Veľká reportáž z Oravy

Na testy čakali ľudia v chladnom počasí aj hodinu.

Celološné testovanie na Orave.
Komentár Petra Schutza

Z krajiny sa stal pokusný králik vojny proti Covidu

Koza zarevala, vlk hladný.

Peter Schutz
Peter Sagan na Giro d'Italia 2020.