Štvrtok, 6. máj, 2021 | Meniny má HermínaKrížovkyKrížovky

Firemná identita ukrytá v malej značke

Phil Knight, zakladateľ firmy Nike, dal v roku 1971 študentke Carolyn Davidsonovej 35 dolárov, aby mu vyrobila logo. Po čase sa ukázalo, že to bola najlepšia investícia v histórii firmy. Veď známa značka používa jednoduchú „kvačku“ už viac ako štyridsať rokov..

Keď sa tento rok svoje logo rozhodla inovovať spoločnosť Pepsi, zaplatila za to milión dolárov. A výsledok? Dizajnéri za nemalý peniaz prekopali staré logá a vytvorili niečo, čo sme už vlastne videli. Niekedy sa skrátka risk nevyplatí.

NIE JE TO LEN FRAGMENT. Logo reprezentuje firmu navonok, preto je dôležité, aby bolo súčasťou životného príbehu firmy, jej identity a aby bolo v súlade s hodnotami značky. „Ak vznikne iba tak, náhodne, môže sa časom ukázať ako nevhodné,“ upozorňuje Juraj Danielis, riaditeľ agentúry PR Clinic. Ďalej dodáva, že na úplnom začiatku si treba uvedomiť, aké služby poskytujeme, aké hodnoty zastávame a aký dojem chceme vzbudzovať. Súhlasí aj Daniel Bradáč, spoluzakladateľ firmy Generations: „Ak logo úplne nesúvisí s vaším podnikaním, má to tú nevýhodu, že ho musíte ľuďom vysvetľovať. A to si môžu často dovoliť len firmy, ktoré majú veľké mediálne rozpočty.“ Zoberme si napríklad firmu, ktorá vykonáva estetické zákroky. Ak si zvolí názov Esthé a prepašuje to aj do loga, tak si ho jej zákazníci nielen ľahšie zapamätajú, ale aj priradia. Ale ak máme napríklad firmu, ktorá sa venuje odvozu odpadu a volá sa BB Blue, tak sa tu nevytvárajú žiadne asociácie a cesta k zákazníkovi je o to komplikovanejšia. Aj taký gigant, akým je prepravná spoločnosť FedEx, ukryla do svojho loga šípku, ktorá naznačuje pohyb smerom k vám. Šípku má v logu aj Amazon. A potrebujete to vysvetliť? Isteže nie. Logo je teda firemným podpisom. Ak je dobré, pomáha identifikácii s firmou a jej produktmi či službami. Táto identifikácia musí byť navyše veľmi rýchla, keďže v súčasnosti sa skracuje čas na sledovanie ponuky spoločností. Preto logo slúži aj ako okamžité vymedzenie sa voči konkurencii.

SkryťVypnúť reklamu

AKO HO VYROBIŤ. V našich podmienkach a, samozrejme, aj podľa zadania, stojí logo od päťsto do dvetisíc eur. Kým niekde dostanete len základ, inde vám „pribalia“ celý manuál na používanie. Stačí osloviť reklamné agentúry alebo dizajnérske štúdiá. Výhodou domácej produkcie je, že máte vždy poruke niekoho, kto vám môže základný dizajn upraviť, logo zalomiť do materiálov či kampaní, skrátka poskytnúť kompletnú starostlivosť.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NED na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4NED na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prieskum odhalil slabiny slovenských firiem. Na čo si dať pozor?
  2. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  3. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  4. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  5. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  9. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička
  10. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom
  1. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  2. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  3. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  4. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  5. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  6. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  7. Ako zabezpečiť vhodné podmienky na dôstojnú prácu?
  8. Moderná drevostavba s vlastným rukopisom
  9. Prieskum odhalil slabiny slovenských firiem. Na čo si dať pozor?
  10. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 57 911
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 125
  3. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 17 781
  4. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 14 216
  5. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 9 312
  6. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 463
  7. BUBO ponúka zľavu pre zaočkovaných 7 092
  8. Tipy od delegátky: Egypt má veľa turistami neobjavených miest 6 988
  9. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 6 826
  10. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 6 720
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu