Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Firemná identita ukrytá v malej značke

Phil Knight, zakladateľ firmy Nike, dal v roku 1971 študentke Carolyn Davidsonovej 35 dolárov, aby mu vyrobila logo. Po čase sa ukázalo, že to bola najlepšia investícia v histórii firmy. Veď známa značka používa jednoduchú „kvačku“ už viac ako štyridsať rokov..

Keď sa tento rok svoje logo rozhodla inovovať spoločnosť Pepsi, zaplatila za to milión dolárov. A výsledok? Dizajnéri za nemalý peniaz prekopali staré logá a vytvorili niečo, čo sme už vlastne videli. Niekedy sa skrátka risk nevyplatí.

NIE JE TO LEN FRAGMENT. Logo reprezentuje firmu navonok, preto je dôležité, aby bolo súčasťou životného príbehu firmy, jej identity a aby bolo v súlade s hodnotami značky. „Ak vznikne iba tak, náhodne, môže sa časom ukázať ako nevhodné,“ upozorňuje Juraj Danielis, riaditeľ agentúry PR Clinic. Ďalej dodáva, že na úplnom začiatku si treba uvedomiť, aké služby poskytujeme, aké hodnoty zastávame a aký dojem chceme vzbudzovať. Súhlasí aj Daniel Bradáč, spoluzakladateľ firmy Generations: „Ak logo úplne nesúvisí s vaším podnikaním, má to tú nevýhodu, že ho musíte ľuďom vysvetľovať. A to si môžu často dovoliť len firmy, ktoré majú veľké mediálne rozpočty.“ Zoberme si napríklad firmu, ktorá vykonáva estetické zákroky. Ak si zvolí názov Esthé a prepašuje to aj do loga, tak si ho jej zákazníci nielen ľahšie zapamätajú, ale aj priradia. Ale ak máme napríklad firmu, ktorá sa venuje odvozu odpadu a volá sa BB Blue, tak sa tu nevytvárajú žiadne asociácie a cesta k zákazníkovi je o to komplikovanejšia. Aj taký gigant, akým je prepravná spoločnosť FedEx, ukryla do svojho loga šípku, ktorá naznačuje pohyb smerom k vám. Šípku má v logu aj Amazon. A potrebujete to vysvetliť? Isteže nie. Logo je teda firemným podpisom. Ak je dobré, pomáha identifikácii s firmou a jej produktmi či službami. Táto identifikácia musí byť navyše veľmi rýchla, keďže v súčasnosti sa skracuje čas na sledovanie ponuky spoločností. Preto logo slúži aj ako okamžité vymedzenie sa voči konkurencii.

SkryťVypnúť reklamu

AKO HO VYROBIŤ. V našich podmienkach a, samozrejme, aj podľa zadania, stojí logo od päťsto do dvetisíc eur. Kým niekde dostanete len základ, inde vám „pribalia“ celý manuál na používanie. Stačí osloviť reklamné agentúry alebo dizajnérske štúdiá. Výhodou domácej produkcie je, že máte vždy poruke niekoho, kto vám môže základný dizajn upraviť, logo zalomiť do materiálov či kampaní, skrátka poskytnúť kompletnú starostlivosť.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  2. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  3. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  6. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  7. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  8. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  10. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 501
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 078
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 818
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 640
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 368
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 6 092
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 4 992
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 117
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 215
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kateřina Trávničková vystupuje verejne na instagrame @kate.travnicek, kde sa venuje najmä informovaniu o výchove detí. Má vyštudovanú lingvistiku a andragogiku. Momentálne je v psychoterapeutickom výcviku. Fascinujú ju neurovedy.

Kate Trávničková chápe strach antivaxerov.


24. nov
Peter Schut.

Český prezident zaviedol rituál, na ktorý nemá oporu v ústave.


6 h
Ruské vojenské cvičenie v Nižnom Novgorode zo septembra.

Za pučom vidí Zelenskyj aj Moskvu.


29. nov
Truls Möregard hrá s hranatou raketou.

Majstrom sveta v stolnom tenise sa stal Fan Čen-tung.


6 h

Neprehliadnite tiež

Značka Spengle Carbon chce osloviť hlavne náročnejších cyklistov.

Spengle Carbon investoval vo vlkanovskom priemyselnom parku.


3 h
Vladimír Lexa.

Vladimíra Lexu zatienili kauzy jeho syna.


15. nov
Vladimír Lexa.

Vladimíra Lexu zatienili kauzy jeho syna.


15. nov
Marketingová a obchodná riaditeľka Kempinski Hotels v Slovinsku a Chorvátsku Alena Spišiaková

Klienti sú ochotní za súkromie priplatiť.


22 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  7. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 221
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 823
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 6 143
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 947
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 896
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 327
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 037
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 878
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu