Je to taký obyčajný dublinský pub‚ hoci žiadna z krčiem v Dubline nie je obyčajná. Ale niečím je špecifický. Pri tomto stojí s redaktorom Profitu farmár. U nás by sme možno povedali poľnohospodár, ale „farmár“ viac zaváňa biznisom. Ír pochlipkáva pivo a hoci by si možno dal viac než jedno, nemôže. Ráno ide na lekársku prehliadku kvôli súkromnému zdravotnému poisteniu, tak sa šetrí. Patrí medzi najväčších farmárov v okolí, nedávno otvoril aj pekáreň a rozpráva o ďalších biznisových ambíciách.
KOZY SÚ FAJN. „Pozri,“ vraví, ak poslucháč prejaví záujem o to, ako sa v Írsku farmárči. „Teraz je veľmi populárne kozie mlieko. Pretože má údajne účinky proti rakovine. Na trhu chýba kozia zmrzlina.“ A pokračuje výpočtom, koľko stojí koza, koľko ich treba mať‚ aby ste mohli vyrábať zmrzlinu z ich mlieka, koľko stojí prenosná chladnička, aká je spotreba... Končí vetou: „Choď do toho. Zabezpečí ti to cash flow na farme a potom môžeš rozvíjať aj ďalšie, časovo náročnejšie produkty.“ On vraj s kozami zatiaľ nepodniká, ale uvažuje, že sa do toho pustí. Farmár sa so svojimi skúsenosťami a podnikateľskými tipmi delí nadšene. Nemá obavy, že by mu jeho nápad ktosi ukradol alebo že by mal tajiť pred neznámym niečo, čo môže využiť sám.
LEBO VŠETCI SÚ ÍRI. Do dublinského pubu sa redaktor Profitu dostal na pozvanie Tullamore D.E.W‚ druhej najpopulárnejšej írskej whisky, ktorá pre novinárov z rôznych končín sveta organizovala na miestne pomery výnimočnú udalosť. V malom meste Tullamore, ktoré whisky dalo meno, otvárali novú destilačnú stanicu. Po prvý raz od roku 1954, keď tú pôvodnú zatvorili. Aj írsky minister mal slávnostnú reč a miestni z celého okolia sa zbehli, aby sa pozreli na jednu z najmodernejších destilérok v Európe. Nešlo však len o whisky. Íri sa potrebovali pochváliť pred svetom sami sebou. Dva dni pred tým, ako novú prevádzku otvorili, povodili hostí po Dubline‚ aby im ukázali nielen mesto, ale aj miestne firmy. Tie už čakali. Špičkový výrobca syrov‚ vraj najkvalitnejšia čokoláda v Írsku, domáce nátierky a zdravý fast-food. Všetko domáca produkcia, prekvapujúco bez hipsterského imidžu. Desiatky malých obchodíkov, kde vás z jedného posielajú do druhého a v každom povedia čosi o tom, prečo je Írsko výnimočné. Vraj má najčistejšiu pôdu v Európskej únii. Aj vzduch. I dobytok je tu najzdravší. A mäso? Samozrejme, že hovädzie je tu najlepšie a expertne vám vysvetlia aj prečo. Všetko rodinný biznis, často s nadväznosťou generácií. A či im neprekáža, že propagujú konkurenciu? Vraj to nie je konkurencia, veď sú to všetko Íri.