Vlastniť obraz je znakom prestíže a spoločenského statusu. „Je oveľa prestížnejšie mať drahý obraz ako jachtu alebo superšportiak. Na obraze sa nepreveziete, rozvíja váš duševný svet. Keď to berieme pragmaticky, naskytajú sa tu otázky: Koľko peňazí dostanete za jachtu alebo auto o desať rokov? A koľko za obraz?“ zamýšľa sa nad investovaním do umenia výtvarník Jaro Šulek.
V každej spoločnosti podľa neho existuje početná skupina zberateľov, pre ktorých je budovanie vlastnej zbierky dlhoročným koníčkom. Vo všeobecnosti sú ochotní mu obetovať veľa času i peňazí. V poslednom období sa čoraz častejšie objavujú záujemcovia, ktorých vzťah k umeniu je čisto pragmatický – obrazy vnímajú ako investíciu. Jaro investovanie pritom jednoznačne považuje za jedno z najlukratívnejších odvetví. Inými slovami – trend.