Ani tým najúspešnejším spoločnostiam, ktoré sa prepracujú na vrchol, prinesú zaujímavé novinky a svojou činnosťou vyformujú segmenty svojho biznisu, sa úspech nemusí dariť udržať. História napísala dlhý zoznam dávnych velikánov, ktorí kraľovali svojmu odvetviu, ale postupne sa takmer alebo úplne stratili.
Azda najznámejším príkladom je Eastman Kodak. Populárnemu výrobcovi filmov kedysi patrilo 90 percent domáceho trhu. Keď však prišli digitálne fotoaparáty, firma nestihla zareagovať a vďaka reštrukturalizácii sa len tesne vyhla krachu. Dnes jej patrí iba úzky trh a zmršťujúce sa čísla.
Profit vybral osem firiem, ktoré napriek tomu, že zmenili svet, skončili. Ich príbehy hovoria o tom, že najdôležitejší faktor v podnikaní je schopnosť sa prispôsobiť zmenám.