Pondelok, 17. február, 2020 | Meniny má Miloslava

Marketing. Skvelý marketing

Predstavitelia dlhoočakávanej novej bondovky pustili do sveta prvé informácie o filme. Oficiálne facebookové stránky zaznamenali nové rekordy, anglická automobilka Aston Martin odprezentovala nové auto, zareagovali aj módne domy s návrhmi pre Bondove dievčatá. Skrátka‚ posúvali sa ľady v najväčších marketingových agentúrach sveta. Najnovší film s názvom Spectre sa uviedol sám.

Snímky o Jamesovi Bondovi azda netreba predstavovať. Takisto nie je nič nové, že film je dokonalý priestor na takzvaný product placement‚ „nenápadné“‚ nevtieravé umiestňovanie tovarov rovno do deja. Vysoká škola marketingu. Je to v poriadku, pretože sa to očakáva. Hoci nie je zrejmé, v ktorom momente sa zo symbolu J. Bonda stala značka, je určite zaujímavé‚ ako možno otáčať marketing a nastavovať ho s odstupom zhruba každé dva roky, keď prichádza do kín nový film.

Článok pokračuje pod video reklamou

VYSOKÁ LATKA. Všímajú si to na pozadí najnovšej snímky viaceré reklamné svetové agentúry a guruovia online marketingu. „Je zrejmé, že doteraz sa bondovky prezentovali postupne, maximálne po jednej postave‚ každý mesiac pred uvedením filmu. Ale doba sa mení a treba si uvedomiť, že aj za ostatné dva roky sa internetové možnosti a komunikácia dostali do takého štádia, že je veľmi náročné niečo udržať v tajnosti,“ tvrdí napríklad Greg Beaubien z Americkej PR komunity a portálu PRSA.com.

„A tak sa Sony Pictures rozhodli rozbaliť to všetko naraz vo veľkom. Franšíza 007 je najstaršia vo filmovom biznise. Ale až teraz sa podarilo prelomiť tvrdohlavú starú školu, ktorá za filmom stála. Už len naživo vysielané internetové prenosy v štýle Apple-prezentácií sú dôkazom, že sa mašinéria okolo Bonda pohybuje niekam dopredu,“ dodáva. Má pravdu, prinajmenšom v tom, ako vysoko latku nastavil už naposledy uvedený film Skyfall v roku 2012.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NJ7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4NJ7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj vy strácate gastráče? S kartou CALLIO BONSY je tomu koniec
  2. Tesco darovalo rekordné množstvo potravín
  3. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  4. Čo by ste mali vedieť pred tým, ako sa pustíte do investovania?
  5. Darujte od srdca pre rozum
  6. Vysoké školy: Ako poslať prihlášku a koľko za ňu zaplatíte?
  7. Oplatí sa investovať do lepších svetiel?
  8. Získajte výnos až 15 % ročne
  9. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili
  10. Kvízová hra o Gorile :) volebnú noc osvieži, po voľbách nesklame
  1. Móda roku 2020: Ktoré kúsky ostávajú in?
  2. Tesco darovalo rekordné množstvo potravín
  3. Liptov in wintertime
  4. Gambrinus skončil s výrobou piva v plastových fľašiach
  5. Ako môže prežiť umenie v Žiline?
  6. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  7. Čo by ste mali vedieť pred tým, ako sa pustíte do investovania?
  8. Ani úrazy zubov neohrozia prípravy na ples, svadbu či rokovanie
  9. Poklepanie základného kameňa viacúčelovej športovej haly na EUBA
  10. EXIMBANKA SR prináša ďalšie možnosti pre Vaše rozvojové projekty
  1. Viete aký dôchodok budete mať? Radšej si ho vypočítajte 18 459
  2. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 16 601
  3. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 8 922
  4. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 8 133
  5. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 8 019
  6. SME proti extrémizmu na školách 6 650
  7. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 6 331
  8. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 6 233
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 6 061
  10. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 5 992

Hlavné správy zo Sme.sk

Je to ako manželstvo. Vlhovci sa dohodli s Magonim

Slovenka povedala, že ho potrebuje.

Petra Vlhová s Liviom Magonim.
Bývalá ombudsmanka a kandidátka PS/Spolu do parlamentu Jana Dubovcová.
AUTORSKÁ STRANA SAMUELA MARCA

Neuveriteľne smutný príbeh Harabina (píše Samo Marec)

Čo, ak nie toto, je definíciou zlého človeka?

Na snímke prezidentský kandidát Štefan Harabin počas predstavenia loga, sloganu a programu v Bratislave 28. januára 2019.
Cynická obluda

Kotlebovci si pochvaľujú EÚ

Pozrite ich - spokojní občania Európskej únie, naplno využívajúci elementy, ktoré nám sem vnútili z Bruselu.

Neprehliadnite tiež

KOMENTÁR EDUARDA ŽITŇANSKÉHO

Diaľnice zadarmo sú nezmysel a zlomyseľnosť

Ide najmä o položenie nášľapnej míny pre vládu budúcu.