Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Marketing. Skvelý marketing

Predstavitelia dlhoočakávanej novej bondovky pustili do sveta prvé informácie o filme. Oficiálne facebookové stránky zaznamenali nové rekordy, anglická automobilka Aston Martin odprezentovala nové auto, zareagovali aj módne domy s návrhmi pre Bondove dievčatá. Skrátka‚ posúvali sa ľady v najväčších marketingových agentúrach sveta. Najnovší film s názvom Spectre sa uviedol sám.

Snímky o Jamesovi Bondovi azda netreba predstavovať. Takisto nie je nič nové, že film je dokonalý priestor na takzvaný product placement‚ „nenápadné“‚ nevtieravé umiestňovanie tovarov rovno do deja. Vysoká škola marketingu. Je to v poriadku, pretože sa to očakáva. Hoci nie je zrejmé, v ktorom momente sa zo symbolu J. Bonda stala značka, je určite zaujímavé‚ ako možno otáčať marketing a nastavovať ho s odstupom zhruba každé dva roky, keď prichádza do kín nový film.

SkryťVypnúť reklamu

VYSOKÁ LATKA. Všímajú si to na pozadí najnovšej snímky viaceré reklamné svetové agentúry a guruovia online marketingu. „Je zrejmé, že doteraz sa bondovky prezentovali postupne, maximálne po jednej postave‚ každý mesiac pred uvedením filmu. Ale doba sa mení a treba si uvedomiť, že aj za ostatné dva roky sa internetové možnosti a komunikácia dostali do takého štádia, že je veľmi náročné niečo udržať v tajnosti,“ tvrdí napríklad Greg Beaubien z Americkej PR komunity a portálu PRSA.com.

„A tak sa Sony Pictures rozhodli rozbaliť to všetko naraz vo veľkom. Franšíza 007 je najstaršia vo filmovom biznise. Ale až teraz sa podarilo prelomiť tvrdohlavú starú školu, ktorá za filmom stála. Už len naživo vysielané internetové prenosy v štýle Apple-prezentácií sú dôkazom, že sa mašinéria okolo Bonda pohybuje niekam dopredu,“ dodáva. Má pravdu, prinajmenšom v tom, ako vysoko latku nastavil už naposledy uvedený film Skyfall v roku 2012.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NJ7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4NJ7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 425
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 900
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 428
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 170
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 415
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 12 641
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 957
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 415
  9. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť 10 633
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 572
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Stĺpček Osmelené

Poľsko vyhlásilo vojnu ženám

Nejde len o potraty, ale o kontrolu nad telami a životmi.

Michaela Žureková
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Testovanie na Covid-19 vo firmách: Ktoré do toho idú a čo iné odrádza?

Niektoré chcú testovať aj rodinných príslušníkov.

U. S. Steel Košice.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Vláda vymenila väčšinu šéfov štátnych podnikov. Transparentnosť išla bokom

Programové vyhlásenie vlády sa zatiaľ veľmi nedodržiava.

Ilustračná snímka
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Kováčika už pre kauzu Bašternák neriešia. Dokonca chýba výpoveď

Vyšetrovateľ bol nadštandarne ústretový.

špeciálny prokurátor Dušan Kováčik, ktorého zadržala Národná kriminálna agentúra (NAKA) v Bratislave vo štvrtok 22. októbra 2020.