Utorok, 14. júl, 2020 | Meniny má KamilKrížovkyKrížovky

Marketing. Skvelý marketing

Predstavitelia dlhoočakávanej novej bondovky pustili do sveta prvé informácie o filme. Oficiálne facebookové stránky zaznamenali nové rekordy, anglická automobilka Aston Martin odprezentovala nové auto, zareagovali aj módne domy s návrhmi pre Bondove dievčatá. Skrátka‚ posúvali sa ľady v najväčších marketingových agentúrach sveta. Najnovší film s názvom Spectre sa uviedol sám.

Snímky o Jamesovi Bondovi azda netreba predstavovať. Takisto nie je nič nové, že film je dokonalý priestor na takzvaný product placement‚ „nenápadné“‚ nevtieravé umiestňovanie tovarov rovno do deja. Vysoká škola marketingu. Je to v poriadku, pretože sa to očakáva. Hoci nie je zrejmé, v ktorom momente sa zo symbolu J. Bonda stala značka, je určite zaujímavé‚ ako možno otáčať marketing a nastavovať ho s odstupom zhruba každé dva roky, keď prichádza do kín nový film.

SkryťVypnúť reklamu

VYSOKÁ LATKA. Všímajú si to na pozadí najnovšej snímky viaceré reklamné svetové agentúry a guruovia online marketingu. „Je zrejmé, že doteraz sa bondovky prezentovali postupne, maximálne po jednej postave‚ každý mesiac pred uvedením filmu. Ale doba sa mení a treba si uvedomiť, že aj za ostatné dva roky sa internetové možnosti a komunikácia dostali do takého štádia, že je veľmi náročné niečo udržať v tajnosti,“ tvrdí napríklad Greg Beaubien z Americkej PR komunity a portálu PRSA.com.

„A tak sa Sony Pictures rozhodli rozbaliť to všetko naraz vo veľkom. Franšíza 007 je najstaršia vo filmovom biznise. Ale až teraz sa podarilo prelomiť tvrdohlavú starú školu, ktorá za filmom stála. Už len naživo vysielané internetové prenosy v štýle Apple-prezentácií sú dôkazom, že sa mašinéria okolo Bonda pohybuje niekam dopredu,“ dodáva. Má pravdu, prinajmenšom v tom, ako vysoko latku nastavil už naposledy uvedený film Skyfall v roku 2012.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NJ7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4NJ7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Viete, ako vzniká kvalitná šálka espressa?
  2. Získajte EKO čistiace prostriedky od slovenského výrobcu zdarma
  3. Ako na výmenu starej klímy za novú? Ekologicky aj ekonomicky
  4. Kuba má obrovský potenciál na výnimočné výnosy.
  5. Ako zvýšiť testosterón? Najlepší doplnok výživy pre mužov
  6. Kaufland môže vašim školákom venovať čerstvé ovocie a zeleninu
  7. Vylievate kuchynský olej do záchoda? Zvyšujete si tým účty
  8. Pracujem, zarábam a čo ďalej?
  9. Dostaňte svoj regionálny produkt na pulty obchodného reťazca
  10. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  1. Kuba má obrovský potenciál na výnimočné výnosy.
  2. Ako zvýšiť testosterón? Najlepší doplnok výživy pre mužov
  3. Kaufland môže vašim školákom venovať čerstvé ovocie a zeleninu
  4. Podpora malých výrobcov ako sú Vlčie sirupy pomáha ľuďom
  5. YZOP: Nové kníhkupectvo pre náročných
  6. Získajte EKO čistiace prostriedky od slovenského výrobcu zdarma
  7. Ako na výmenu starej klímy za novú? Ekologicky aj ekonomicky
  8. Pracujem, zarábam a čo ďalej?
  9. Vylievate kuchynský olej do záchoda? Zvyšujete si tým účty
  10. Dostaňte svoj regionálny produkt na pulty obchodného reťazca
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 51 123
  2. Neriskujte zahraničie. Spoznajte neobjavené krásy Slovenska 17 574
  3. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 12 442
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 11 727
  5. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky 11 614
  6. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 10 848
  7. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 10 759
  8. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku 9 981
  9. Vylievate kuchynský olej do záchoda? Zvyšujete si tým účty 9 553
  10. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 9 399
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vysoké Tatry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Dovolenkárov bude vláda sledovať cez mobil

Do zoznamu menej rizikových krajín pribudne Británia.

Podcast Dobré Ráno.
Zariadenie na pestovanie legálneho medicínskeho konope.
Komentár Ondreja Podstupku

Stupnica utrpenia

Koľko prenajímateľov znesie neznesiteľnú bolesť digitálneho bytia?

Ondrej Podstupka