Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Marketing. Skvelý marketing

Predstavitelia dlhoočakávanej novej bondovky pustili do sveta prvé informácie o filme. Oficiálne facebookové stránky zaznamenali nové rekordy, anglická automobilka Aston Martin odprezentovala nové auto, zareagovali aj módne domy s návrhmi pre Bondove dievčatá. Skrátka‚ posúvali sa ľady v najväčších marketingových agentúrach sveta. Najnovší film s názvom Spectre sa uviedol sám.

Snímky o Jamesovi Bondovi azda netreba predstavovať. Takisto nie je nič nové, že film je dokonalý priestor na takzvaný product placement‚ „nenápadné“‚ nevtieravé umiestňovanie tovarov rovno do deja. Vysoká škola marketingu. Je to v poriadku, pretože sa to očakáva. Hoci nie je zrejmé, v ktorom momente sa zo symbolu J. Bonda stala značka, je určite zaujímavé‚ ako možno otáčať marketing a nastavovať ho s odstupom zhruba každé dva roky, keď prichádza do kín nový film.

SkryťVypnúť reklamu

VYSOKÁ LATKA. Všímajú si to na pozadí najnovšej snímky viaceré reklamné svetové agentúry a guruovia online marketingu. „Je zrejmé, že doteraz sa bondovky prezentovali postupne, maximálne po jednej postave‚ každý mesiac pred uvedením filmu. Ale doba sa mení a treba si uvedomiť, že aj za ostatné dva roky sa internetové možnosti a komunikácia dostali do takého štádia, že je veľmi náročné niečo udržať v tajnosti,“ tvrdí napríklad Greg Beaubien z Americkej PR komunity a portálu PRSA.com.

„A tak sa Sony Pictures rozhodli rozbaliť to všetko naraz vo veľkom. Franšíza 007 je najstaršia vo filmovom biznise. Ale až teraz sa podarilo prelomiť tvrdohlavú starú školu, ktorá za filmom stála. Už len naživo vysielané internetové prenosy v štýle Apple-prezentácií sú dôkazom, že sa mašinéria okolo Bonda pohybuje niekam dopredu,“ dodáva. Má pravdu, prinajmenšom v tom, ako vysoko latku nastavil už naposledy uvedený film Skyfall v roku 2012.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NJ7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4NJ7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  2. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  7. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  3. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  4. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  5. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  6. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  7. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  8. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  10. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 055
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 247
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 5 127
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 749
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 691
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 094
  7. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 435
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 381
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 134
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 647
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do nemocníc treba prinajmenšom respirátor. Test nezriedka potrebujú aj zaočkovaní.

Dĺžka návštev sa pohybuje od 15 do 30 minút.


16 h
Zdravotný pracovník vkladá tyčinku do tuby po odobratí vzorky na PCR test na ochorenie Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 408-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 596 obetí.


a 4 ďalší 10 h

Vďaka tomu, že sa uskutočnil Konzervatívny summit, sme sa mohli veľa dozvedieť o stave myslí miestnych konzervatívcov.


Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  4. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  5. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  6. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  7. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  8. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 875
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 9 120
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 7 193
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 310
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 617
  6. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 503
  7. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 905
  8. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 4 423
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
Skryť Zatvoriť reklamu