Za svoju podnikateľskú kariéru ste začínali kopu rôznych projektov‚ aj biznisových, aj nebiznisových. Máte firmu na dovoz módy z Anglicka‚ predávate röntgeny‚ teraz vyrábate fytofarmaká‚ chystáte sa otvoriť hračkárstvo Hamleys‚ vlastnili ste žrebčín‚ podporujete ženský majstrovský florbalový tím aj nadáciu Svetluška. Ako to ide dokopy?
Nejako to všetko priniesol osud. Človek si môže plánovať a potom príde niečo‚ čo nečaká‚ a všetko sa zmení. Po mojich skúsenostiach s tými osudovými zmenami už viac nechávam veci plynúť a stáva sa‚ že sa niečo samo vykryštalizuje. Prísne plánovanie nemám rád a nikdy som nemal. V obchode sme sa vždy riadili viac sedliackym rozumom než zbytočnými tabuľkami. Keď od nás zahraničné firmy chceli plány predaja na budúci rok alebo roky dopredu‚ mal som to hotové tak za tri minúty a vedel som‚ že to môže byť v skutočnosti inak. Nakoniec som nikdy nemusel vysvetľovať‚ prečo je to viac či menej, ako sa plánovalo‚ lebo im to bolo jedno. Teraz je to už iné‚ lebo keď vyrábate zubné pasty a ústne vody‚ tak nejaký plán treba‚ pretože to súvisí s výrobou‚ kapacitami či investíciami.
Firma Herbadent vyrábajúca fytofarmaká, ktorú ste kúpili, má vyše storočnú históriu. Je to veľká zodpovednosť prevziať podnik s takou tradíciou?