Spoločnosť IKEA má svoju realitnú divíziu Inter Hospitality Holding a na ňu sa najväčšia hotelová spoločnosť Marriott International obrátila s ponukou na spoluprácu. Americká firma má v portfóliu takmer 4 100 hotelov s bezmála sedemstotisíc posteľami v osemdesiatich štátoch celého sveta a v Európe našla priestor na ďalšiu expanziu. Ide o novú sieť nízkorozpočtových, ale kvalitných hotelov zvyčajne so 150 až 300 izbami najmä pre mladších a mladých ľudí, ktorí predstavujú aktívnu, veselú mobilnú strednú vrstvu. Časté cestovanie za zábavou na predĺžené víkendy, výlety sólo, vo dvojici alebo v partii za poznaním, gastronómiou či športom je pre nich životným štýlom. Podľa analytikov z americkej siete má ísť o ľudí, ktorí vyznávajú štýl nákupov v predajniach IKEA a nábytok z nich tvorí často vybavenie prvého bytu tejto vrstvy. Do desiatich rokov má byť v dôležitých mestách Nemecka, Veľkej Británie, Rakúska, Írska, Belgicka, Talianska, Holandska a v štyroch škandinávskych krajinách už stopäťdesiat takýchto hotelov.
Dvojposteľová izba by nemala stáť viac ako šesťdesiat eur na noc. Nemá pripomínať zabehnuté lacné hostely, nesľubuje ani luxus staromestských hotelov, ale triezvo zariadené hotely, v ktorých netreba platiť zbytočne veľa. Pre hosťa, ktorý chce čistú pohodlnú posteľ, sprchu a žiadne čačky, bez ktorých sa zaobíde.
