Vlaňajšok vyhodnotili cestovné kancelárie ako dobrý. K početnejším predajom pobytov prispelo aj menej priaznivé počasie na Slovensku, čo hnalo Slovákov do cudziny. K celkovo dobrej sezóne však prispel aj predaj zájazdov first minute, teda pobytov v predstihu. Hoci je nateraz ešte priskoro hovoriť o akomkoľvek trende letnej sezóny 2015, náznaky z pohľadu predajcov už existujú.
BENEFITY ŤAHAJÚ PREDAJ. Cestovná agentúra Invia aktuálne registruje najväčší dopyt po dovolenkách na gréckych ostrovoch, ktoré tvoria tridsať percent z celkového dopytu po zájazdoch na leto 2015. Ľudia v prípade first minute pobytov s obľubou využívajú výrazné zľavy, ktoré sa pohybujú v rozmedzí od desať percent do 35 percent v porovnaní s katalógovými cenami a vítajú možnosť širšieho výberu z doteraz nevypredaných kapacít.
„Záujem o nákup letnej dovolenky v predstihu prejavujú už v novembri najmä rodiny, ktoré vyhľadávajú ponuky s bezplatným pobytom pre deti. Práve zájazdy určené pre rodiny s deťmi sa rýchlo vypredajú a v sezóne sú takmer nedostupné,“ hovorí marketingový manažér agentúry Invia Ivan Šidla. Dodáva, že first minute pobyty na jeseň a v zime nakupujú aj páry, ktoré sa vracajú na obľúbené miesto a nechcú riskovať vypredanie kapacít.