Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Farebné logo učarilo Slovákom

Internetová spoločnosť Google je na Slovensku už niekoľko rokov. Priniesla firemnú kultúru atraktívnu pre mladých ľudí. Značka sa im spája s kreativitou, relatívne istým zamestnaním a pokrokom. Preto sa Google po tretí raz stal najatraktívnejším zamestnávateľom roka podľa portálu Profesia.sk.

Mladí ľudia na Slovensku by chceli pracovať pre firmu, ktorá ponúka zaujímavú pracovnú náplň aj charakter práce, zároveň je silnou, známou značkou a poskytuje možnosť rastu, vyplýva z prieskumu spoločnosti Profesia.

POPULARITA ZNAČIEK. Spoločnosť Google učarovala Slovákom už tretíkrát za sebou. Hodnotenia značky sa rôznia a má to svoj dôvod. Čo hovorí prieskum? Na Googli sa ľuďom najviac páči, že ide o silnú, známu značku, ktorá ponúka možnosť sebarealizácie a tvorivosti. Oceňujú tiež možnosť zaujímavej práce. Spoločnosť je číslom jeden pre mužov aj pre ženy. Vysoké skóre mal tiež medzi absolventmi a študentmi vysokých škôl. Keď sa Profit po prvý raz stretol s „googlakmi“, práve sa na trhu rozhliadali. Dnes majú už ambície veci aj meniť, potvrdzuje šéf Googlu na Slovensku Rasťo Kulich. Predtým ako pracoval pre Google, žil dvanásť rokov v zahraničí. Po návrate chcel zostať doma, ale zároveň byť súčasťou niečoho významného s medzinárodným rozmerom. Terajší záujem prisudzuje viacerým veciam. „Určitý vplyv má pozícia značky Google v neustále rastúcom odvetví internetu a jej popularita aj medzi slovenskými používateľmi. Spája sa s ňou naša kultúra a ambícia zlepšovať svet. Podporujeme tiež individualitu, talent, entuziazmus a tímovú spoluprácu,“ vysvetľuje R. Kulich.

Článok pokračuje pod video reklamou

KREATIVITA JE PRIORITOU. Podľa R. Kulicha je pre dnešných mladých ľudí dôležitá prirodzená tímová spolupráca. „Tá vytvára pôdu pre kreatívne nápady a ich realizáciu. Preto v Googli vždy nájdu farebný otvorený priestor, inšpiratívne pracovné prostredie s rôznymi možnosťami interakcie, v ktorom môžu zamestnanci lepšie komunikovať a tvoriť,“ tvrdí šéf. Slovenská pobočka už má za sebou viaceré úspešné projekty. V Googli aktuálne pracuje vyše päťdesiat Slovákov nielen v Bratislave, ale aj v Prahe, Dubline, Zürichu, Londýne či priamo v Kalifornii. Firma celosvetovo dostáva viac ako dva milióny žiadostí o zamestnanie ročne. „Máme štyri kritériá, podľa ktorých vyberáme nových ľudí. Prvým je vodcovstvo. Treba dokázať, že viete pozitívne ovplyvniť ľudí. Či už profesionálne alebo mimo práce. Mať schopnosť vytvoriť víziu, nadchnúť ľudí a odstrániť prekážky, aby sa ju podarilo uskutočniť. Druhým kritériom je schopnosť riešiť problémy. Na pohovoroch zadávame rôzne úlohy, často také, s ktorými sa môžete stretnúť u nás v práci. Hľadáme talent nielen v jednej sfére. Napríklad práve čítam knihu ,Having it all‘, ktorá vysvetľuje, že ľudia môžu mať rôznorodé talenty – pohybový, hudobný, umelecký, koncepčný, analytický, dizajnový alebo talent reči. Pre nás je pri riešení problémov veľmi dôležité, aby kandidáti nemali len analytické myslenie, ale napríklad aj kreatívny a pragmatický prístup,“ vymenúva R. Kulich.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NNE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4NNE na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Unikát medzi značkami. CUPRA
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  5. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  6. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  7. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 255
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 294
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 10 029
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 289
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 427
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 104
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 687
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 631
  9. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 612
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 4 534