Pondelok, 17. február, 2020 | Meniny má Miloslava

Farebné logo učarilo Slovákom

Internetová spoločnosť Google je na Slovensku už niekoľko rokov. Priniesla firemnú kultúru atraktívnu pre mladých ľudí. Značka sa im spája s kreativitou, relatívne istým zamestnaním a pokrokom. Preto sa Google po tretí raz stal najatraktívnejším zamestnávateľom roka podľa portálu Profesia.sk.

Mladí ľudia na Slovensku by chceli pracovať pre firmu, ktorá ponúka zaujímavú pracovnú náplň aj charakter práce, zároveň je silnou, známou značkou a poskytuje možnosť rastu, vyplýva z prieskumu spoločnosti Profesia.

POPULARITA ZNAČIEK. Spoločnosť Google učarovala Slovákom už tretíkrát za sebou. Hodnotenia značky sa rôznia a má to svoj dôvod. Čo hovorí prieskum? Na Googli sa ľuďom najviac páči, že ide o silnú, známu značku, ktorá ponúka možnosť sebarealizácie a tvorivosti. Oceňujú tiež možnosť zaujímavej práce. Spoločnosť je číslom jeden pre mužov aj pre ženy. Vysoké skóre mal tiež medzi absolventmi a študentmi vysokých škôl. Keď sa Profit po prvý raz stretol s „googlakmi“, práve sa na trhu rozhliadali. Dnes majú už ambície veci aj meniť, potvrdzuje šéf Googlu na Slovensku Rasťo Kulich. Predtým ako pracoval pre Google, žil dvanásť rokov v zahraničí. Po návrate chcel zostať doma, ale zároveň byť súčasťou niečoho významného s medzinárodným rozmerom. Terajší záujem prisudzuje viacerým veciam. „Určitý vplyv má pozícia značky Google v neustále rastúcom odvetví internetu a jej popularita aj medzi slovenskými používateľmi. Spája sa s ňou naša kultúra a ambícia zlepšovať svet. Podporujeme tiež individualitu, talent, entuziazmus a tímovú spoluprácu,“ vysvetľuje R. Kulich.

Článok pokračuje pod video reklamou

KREATIVITA JE PRIORITOU. Podľa R. Kulicha je pre dnešných mladých ľudí dôležitá prirodzená tímová spolupráca. „Tá vytvára pôdu pre kreatívne nápady a ich realizáciu. Preto v Googli vždy nájdu farebný otvorený priestor, inšpiratívne pracovné prostredie s rôznymi možnosťami interakcie, v ktorom môžu zamestnanci lepšie komunikovať a tvoriť,“ tvrdí šéf. Slovenská pobočka už má za sebou viaceré úspešné projekty. V Googli aktuálne pracuje vyše päťdesiat Slovákov nielen v Bratislave, ale aj v Prahe, Dubline, Zürichu, Londýne či priamo v Kalifornii. Firma celosvetovo dostáva viac ako dva milióny žiadostí o zamestnanie ročne. „Máme štyri kritériá, podľa ktorých vyberáme nových ľudí. Prvým je vodcovstvo. Treba dokázať, že viete pozitívne ovplyvniť ľudí. Či už profesionálne alebo mimo práce. Mať schopnosť vytvoriť víziu, nadchnúť ľudí a odstrániť prekážky, aby sa ju podarilo uskutočniť. Druhým kritériom je schopnosť riešiť problémy. Na pohovoroch zadávame rôzne úlohy, často také, s ktorými sa môžete stretnúť u nás v práci. Hľadáme talent nielen v jednej sfére. Napríklad práve čítam knihu ,Having it all‘, ktorá vysvetľuje, že ľudia môžu mať rôznorodé talenty – pohybový, hudobný, umelecký, koncepčný, analytický, dizajnový alebo talent reči. Pre nás je pri riešení problémov veľmi dôležité, aby kandidáti nemali len analytické myslenie, ale napríklad aj kreatívny a pragmatický prístup,“ vymenúva R. Kulich.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NNE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4NNE na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj vy strácate gastráče? S kartou CALLIO BONSY je tomu koniec
  2. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  3. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  4. Čo by ste mali vedieť pred tým, ako sa pustíte do investovania?
  5. Darujte od srdca pre rozum
  6. Vysoké školy: Ako poslať prihlášku a koľko za ňu zaplatíte?
  7. Oplatí sa investovať do lepších svetiel?
  8. Získajte výnos až 15 % ročne
  9. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili
  10. Kvízová hra o Gorile :) volebnú noc osvieži, po voľbách nesklame
  1. Móda roku 2020: Ktoré kúsky ostávajú in?
  2. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  3. Liptov in wintertime
  4. Gambrinus skončil s výrobou piva v plastových fľašiach
  5. Ako môže prežiť umenie v Žiline?
  6. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  7. Čo by ste mali vedieť pred tým, ako sa pustíte do investovania?
  8. Ani úrazy zubov neohrozia prípravy na ples, svadbu či rokovanie
  9. Poklepanie základného kameňa viacúčelovej športovej haly na EUBA
  10. EXIMBANKA SR prináša ďalšie možnosti pre Vaše rozvojové projekty
  1. Viete aký dôchodok budete mať? Radšej si ho vypočítajte 18 461
  2. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 16 339
  3. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 8 868
  4. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 8 083
  5. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 8 028
  6. SME proti extrémizmu na školách 6 589
  7. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 6 265
  8. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 6 199
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 6 023
  10. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 5 953

Hlavné správy zo Sme.sk

Je to ako manželstvo. Vlhovci sa dohodli s Magonim

Slovenka povedala, že ho potrebuje.

Petra Vlhová s Liviom Magonim.
Bývalá ombudsmanka a kandidátka PS/Spolu do parlamentu Jana Dubovcová.
AUTORSKÁ STRANA SAMUELA MARCA

Neuveriteľne smutný príbeh Harabina (píše Samo Marec)

Čo, ak nie toto, je definíciou zlého človeka?

Na snímke prezidentský kandidát Štefan Harabin počas predstavenia loga, sloganu a programu v Bratislave 28. januára 2019.
Cynická obluda

Kotlebovci si pochvaľujú EÚ

Pozrite ich - spokojní občania Európskej únie, naplno využívajúci elementy, ktoré nám sem vnútili z Bruselu.

Neprehliadnite tiež

Čo číta INDEX

Krach fabriky, pád lietadla. Ako predísť katastrofám v zložitom svete

Dvojica ekonómov ponúka praktické rady.