Štvrtok, 9. júl, 2020 | Meniny má LujzaKrížovkyKrížovky

Berlinale prinieslo podivuhodné ľudské príbehy

Na Medzinárodnom filmovom festivale (MFF) v Berlíne sa tento rok jasne ukázalo, že v kinách prežijú len tí najsilnejší. Teda snímky s veľkým obsahovým a formálnym potenciálom. Zväčša ide o trochu okorenený stredný prúd – mainstream with the edge.

ilmový trh si dnes nevyžaduje čoraz väčšie množstvo rôznorodých snímok ako pred niekoľkými rokmi, ale silné príbehy inšpirované realitou a schopné obstáť v kinách. Producenti musia rešpektovať trend, že snímky určené do kinoproducie musia mať v sebe niečo, čo iné audiovizuálne produkty nemajú. Naopak, treba akceptovať, že filmy pre DVD, televízne kanály alebo VOD potrebujú byť čo najlacnejšie a musia byť nakrútené inak ako filmy určené pre kiná.

EKONOMIKA FILMU. V Berlíne sa tento rok objavilo niekoľko skutočne veľkých titulov a pozoruhodných pravdivých príbehov. Napríklad film Woman in Gold s Helen Mirrenovou, nakrútený vo veľkom štýle podľa skutočného príbehu ženy, ktorá bojuje proti rakúskej vláde. Chcela totiž získať späť obraz od Gustava Klimta zabavený nacistami pred sedemdesiatimi rokmi. Snímka bola uvedená v mimosúťažnej sekcii Berlinale Special.

SkryťVypnúť reklamu

„Diváci chcú od filmu niečo iné ako predtým,“ povedal v Berlíne Martin Moszkowicz z nemeckej produkčnej a distribučnej firmy Constantin Film. „Snímky, ktoré prežijú, sú dnes buď spoločensky kritický main- stream, alebo filmy so špičkovým hereckým obsadením.“ Veľké filmové príbehy dopĺňajú žánrové snímky. Akčné adventúry sú stále obľúbenejším žánrom. A tiež, ako povedal David Garrett z britskej firmy Mr. Smith Entertainment, dôležitú úlohu zohral tento rok pád eura voči doláru. „Niektoré filmové spoločnosti nakúpili doláre vopred, aby na trhoch nestratili. Tie snímky, ktoré počítali v eurách, na tom boli tento rok horšie. Najhoršie zo všetkých sú na tom ruské produkčné a distribučné spoločnosti, ktoré ničí hospodársky úpadok krajiny a padajúce ceny ropy,“ vraví D. Garrett.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NNU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4NNU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  2. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  3. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  4. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  5. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  6. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  7. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  8. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  9. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  10. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  1. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  2. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  3. Keď sa inšpiráciou stane samotné víno
  4. Nezávislý test autokamer TESTADO dal vysoké hodnocení 9.1! Komu?
  5. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  6. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  7. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  8. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  9. Discover even more with the Spectacular Slovakia bundle offer
  10. Najviac slovenských dodávateľov vlastnej značky má COOP Jednota
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 41 397
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 16 611
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 14 869
  4. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 14 847
  5. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 14 843
  6. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 12 887
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 519
  8. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 667
  9. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 180
  10. Južný Cyprus: skvelá dovolenka až do skorej jesene 8 066
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Barbora Kuchárová
Ilustračná fotografia.
Kaštieľ vo Vinosadoch.
Cynická obluda

Cesta k slušnej koalícii

Ak si Matovič predstavuje, že lepší štát vybuduje tak, ako nám to tento týždeň previedol, tak je buď génius alebo blázon.

Neprehliadnite tiež

Ceny bytov v Bratislave sú mimo reality (rozhovor)

So šéfom dražobnej firmy o trhu s nehnuteľnosťami.