Luxus osobného šoféra nemá na Slovensku mnoho ľudí. Z portálu Profesia.sk sme sa dozvedeli, že za ostatný rok hľadali prostredníctvom inzerátu takéhoto zamestnanca zhruba dvadsiati klienti. „Keď sme sa pozreli hlbšie do histórie, aby sme mali početnejšiu vzorku, tak spoločné požiadavky na osobných vodičov, ktoré sa opakovali‚ sú: prax, v priemere trojročná, ovládanie cudzieho jazyka – pričom dve tretiny ponúk vyžadujú anglický jazyk, necelá tretina nemecký a zvyšok inú cudziu reč,“ prezrádza Marcela Glevická z portálu s pracovnými ponukami. V prípade takýchto pozícií však často rozhodujú osobné referencie a vychytení vodiči ponuky skôr dostávajú‚ ako hľadajú v inzerátoch.
PRE KOHO. Osobných šoférov si najímajú topmanažéri‚ majitelia firiem, korporácie a hotely. Prečo? „Kým sa veziem, vybavím niekoľko telefonátov a v hlave si utriedim myšlienky pred ďalším stretnutím. A niekedy len tak vypnem a tých pár minút, počas ktorých sa presúvam, mám čas iba pre seba. Keby som šoféroval sám, nič z toho by som si užiť nemohol,“ podelil sa s Profitom o dôvody nemenovaný vysokopostavený majiteľ auta so šoférom.
Pripravte sa na to, že nemenovaných bude v tomto článku viac. Diskrétnosť je totiž vlastnosť, ktorú majú osobní šoféri v krvi. Musia ju praktizovať dávno pred tým, než vôbec začnú uvažovať o takomto povolaní. „Diskrétnosť je okrem bezpečnosti a flexibilnosti jednou z priorít našich zamestnancov,“ prezrádza Martin Buschbacher, poradca pre rozvoj prepravnej skupiny Limousine Service. Vysvetľuje, že ak u osobného vodiča absentuje spoľahlivosť, stráca sa s ňou podstata jeho práce – a tou je plnohodnotná podpora zadávateľa. Keby mu však chýbala diskrétnosť, je pravdepodobné‚ že celé okolie by zrazu diskutovalo o tom‚ s kým, čo a kedy biznismen rieši. Zo skúseností určite viete, že bez primeranej mlčanlivosti sa v biznise fungovať nedá.