Je to totiž nekonečná množina informácií, poznatkov, elektronických obchodov, aplikácií, prostredníctvom ktorých komunikujeme, nakupujeme, zabávame sa a vzdelávame alebo len hľadáme odpovede na otázky, ktoré nás zaujímajú.
Čomu teda Slováci na internete holdujú a čo na ňom nakupujú? „Tri štvrtiny Slovákov je online aspoň raz za týždeň a 62 percent našincov využíva internet denne. Podobne sú na tom aj Európania. Vyplýva to z najnovších údajov Štatistického úradu EÚ za rok 2014. Zvyšujúci sa podiel každodenných používateľov ide v ruka v ruke aj s rozvojom smartfónov. Mobil alebo spomínaný smartfón používa na pripojenie sa k internetu 43 percent Slovákov, ale napríklad až 70 percent Švédov,“ uvádza správa Poštovej banky.
Až sedem z desiatich našincov si k internetu sadá kvôli posielaniu a prijímaniu emailov. Len o niečo menej slovenských používateľov surfuje za účelom získavania informácií o tovaroch a službách. Samotné nakupovanie týchto tovarov, resp. služieb realizuje približne každý druhý Slovák aj Európan. Až štvrtina našich si ale doposiaľ nekúpila cez internet žiadny tovar alebo službu.