Potvrdzuje to aj najväčší slovenský nákupný portál Heureka.sk. „Takmer každý tretí prístup na Heureke je cez mobilné zariadenia. Mobilnú verziu má pritom iba každý piaty e-shop,“ hovorí riaditeľ portálu Heureka.sk Tomáš Braverman.
Až 46 percent užívateľov, ktorí prišli cez smartfóny, sa už na ich stránky nevrátia, keď sa po prvý raz nenačítajú v poriadku Kým v apríli 2014 sa na Heureku prihlasovalo cez takéto zariadenia len 21 percent Slovákov, v marci tohto roka to bolo už 30 percent a čísla stále rastú. Cez tablet pritom prichádza 30 percent zákazníkov a cez mobil 70 percent.
Možnosti, ako vyjsť v ústrety zákazníkom, sú tri – mobilný web, responzívny dizajn alebo aplikácia. „Mobilným webom možno zákazníkom ponúknuť špecifický obsah, ktorý im je ušitý priamo na mieru. Budúcnosťou je responzívny web. Je však technicky aj graficky náročnejší. Cenovo najnáročnejšou je aplikácia, pritom je vždy potrebné mať k nej aj web. Aplikáciu využívajú predovšetkým lojálni zákazníci,“ vysvetľuje T. Braverman.