SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

Pripravujete databázu na e-mailový marketing? Tomuto sa určite vyhnite!

Inzercia | E-mailový marketing zažíva v posledných rokoch obrovský rozmach. Problémom vo veľa firmách na Slovensku však ostáva nedostatočná, niekedy až nulová znalosť jeho základných pravidiel. Táto neznalosť začína už pri príprave databáz. A práve tento prvý krok, na ktorý treba pri plánovaní e-mailingovej kampane pamätať, môže znamenať rozdiel medzi úspechom a zničení si vlastnej reputácie.

E-mailový marketing nie je len mocným nástrojom, ale taktiež nebezpečnou zbraňou, ktorou možno nevhodným použitím napáchať viac škody ako úžitku. Treba mať napamäti, že manažment e-mailingovej kampane nemá vplyv iba na výsledok samotnej kampane, ale v konečnom dôsledku je vždy v hre úspech celého podnikania.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

E-mailový marketing má, vďaka svojej nízkej cene, tendenciu zvádzať marketérov k plošným kampaniam. Zo samotnej psychológie príjemcov je však práve opak pravdou, a preto je emailový marketing primárne vhodný pre up-selling a cross-selling. Tam, kde dochádza k oslovovaniu už existujúcich zákazníkov, ktorí sa dokážu identifikovať so značkou, je omnoho vyššia čítanosť a tým i úspešnosť kampaní. Pre akvizíciu nových zákazníkov je z tohoto dôvodu e-mailing oveľa menej vhodný. V prípade, že sa však predsa len rozhodnete využiť ho za týmto účelom, je nevyhnutné dokonalé zacielenie na zvolenú skupinu príjemcov, perfektná príprava kampane a tiež dôsledné vyhodnocovanie jej efektivity.

SkryťVypnúť reklamu

Jedným z hlavných pilierov dobrej e-mailingovej kampane je kvalitná databáza kontaktov. Jej príprava je však často kritická. Nejedná sa iba o to mať adresy, ale predovšetkým o to, mať čo najviac informácií, ktoré je možné využiť pre cielenie kampaní. “Príjemcovia sú zvyknutí dostávať denne veľké množstvo spamov. Preto je potrebné, aby sa s vašou správou identifikovali. Musia spoznať vás ako odosielateľa alebo vašu značku,” hovorí Jakub Olexa zo spoločnosti Mailkit. Na rozosielanie adresných e-mailových ponúk je nevyhnutný zákonný súhlas od príjemcu. Mali by ste ho preto získať v takom kontexte, aby príjemca dokázal správy od vás identifikovať. Nie všetky adresy však získavate nanovo, preto je nutné dať si do poriadku aj adresy, ktoré máte vo vašom informačnom systéme už z minulosti. Taktiež je treba zjednotiť formát a rozsah informácií o príjemcoch, overiť pôvod každej adresy a jej využitelnosť pre rozosielanie ponúk s ohľadom na zákonný súhlas aj ich platnosť. Keď budete na vážkach, či môžete adresu použiť, radšej ju vynechajte. Tu je potrebné spomenúť aj otázku nákupu databáz. “Fakt, že ste si kúpili databázu adries, vám ešte nedáva právo zasielať na ne e-maily. Existuje veľa spoločností poskytujúcich databázy kontaktov na firmy, ale tieto databázy nie je možné použiť na e-mailové kampane. Na to by bolo potrebné najprv všetkých príjemcov telefonicky kontaktovať a získať súhlas pre zasielanie obchodných ponúk. Ak predajca databázy tvrdí, že súhlas príjemcov má, tento súhlas nie je možné preniesť na firmu, ktorá si databázu kúpi a podniká v úplne inej oblasti,” vysvetľuje expert na e-mailový marketing Jakub Olexa.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (2. 2. 2023)
USD 1.089
AUD 1.539
CZK 23.775
JPY 141.370
CAD 1.451
GBP 0.884
HUF 390.200
PLN 4.708
CHF 0.998
SEK 11.346

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 079
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 298
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 673
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 671
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 073
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 011

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 648
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 035
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 884
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 760
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 689
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 939
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 424
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


4 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


6 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


12 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 23 h

Neprehliadnite tiež

Nový Istropolis

Projekt na Trnavskom mýte majú začať stavať budúci rok.


38m
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


12 h

Firmu podporil najmä obchod so skvapalneným zemným plynom.


TASR 8 h
Ilustračná snímka.

Investičná skupina Sandberg Capital posilňuje retailový segment.


12 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 648
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 035
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 884
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 760
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 689
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 939
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 424
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu