Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Pripravujete databázu na e-mailový marketing? Tomuto sa určite vyhnite!

Inzercia | E-mailový marketing zažíva v posledných rokoch obrovský rozmach. Problémom vo veľa firmách na Slovensku však ostáva nedostatočná, niekedy až nulová znalosť jeho základných pravidiel. Táto neznalosť začína už pri príprave databáz. A práve tento prvý krok, na ktorý treba pri plánovaní e-mailingovej kampane pamätať, môže znamenať rozdiel medzi úspechom a zničení si vlastnej reputácie.

E-mailový marketing nie je len mocným nástrojom, ale taktiež nebezpečnou zbraňou, ktorou možno nevhodným použitím napáchať viac škody ako úžitku. Treba mať napamäti, že manažment e-mailingovej kampane nemá vplyv iba na výsledok samotnej kampane, ale v konečnom dôsledku je vždy v hre úspech celého podnikania.  

E-mailový marketing má, vďaka svojej nízkej cene, tendenciu zvádzať marketérov k plošným kampaniam. Zo samotnej psychológie príjemcov je však práve opak pravdou, a preto je emailový marketing primárne vhodný pre up-selling a cross-selling. Tam, kde dochádza k oslovovaniu už existujúcich zákazníkov, ktorí sa dokážu identifikovať so značkou, je omnoho vyššia čítanosť a tým i úspešnosť kampaní. Pre akvizíciu nových zákazníkov je z tohoto dôvodu e-mailing oveľa menej vhodný. V prípade, že sa však predsa len rozhodnete využiť ho za týmto účelom, je nevyhnutné dokonalé zacielenie na zvolenú skupinu príjemcov, perfektná príprava kampane a tiež dôsledné vyhodnocovanie jej efektivity.

Článok pokračuje pod video reklamou

Jedným z hlavných pilierov dobrej e-mailingovej kampane je kvalitná databáza kontaktov. Jej príprava je však často kritická. Nejedná sa iba o to mať adresy, ale predovšetkým o to, mať čo najviac informácií, ktoré je možné využiť pre cielenie kampaní. “Príjemcovia sú zvyknutí dostávať denne veľké množstvo spamov. Preto je potrebné, aby sa s vašou správou identifikovali. Musia spoznať vás ako odosielateľa alebo vašu značku,” hovorí Jakub Olexa zo spoločnosti Mailkit. Na rozosielanie adresných e-mailových ponúk je nevyhnutný zákonný súhlas od príjemcu. Mali by ste ho preto získať v takom kontexte, aby príjemca dokázal správy od vás identifikovať. Nie všetky adresy však získavate nanovo, preto je nutné dať si do poriadku aj adresy, ktoré máte vo vašom informačnom systéme už z minulosti. Taktiež je treba zjednotiť formát a rozsah informácií o príjemcoch, overiť pôvod každej adresy a jej využitelnosť pre rozosielanie ponúk s ohľadom na zákonný súhlas aj ich platnosť. Keď budete na vážkach, či môžete adresu použiť, radšej ju vynechajte. Tu je potrebné spomenúť aj otázku nákupu databáz. “Fakt, že ste si kúpili databázu adries, vám ešte nedáva právo zasielať na ne e-maily. Existuje veľa spoločností poskytujúcich databázy kontaktov na firmy, ale tieto databázy nie je možné použiť na e-mailové kampane. Na to by bolo potrebné najprv všetkých príjemcov telefonicky kontaktovať a získať súhlas pre zasielanie obchodných ponúk. Ak predajca databázy tvrdí, že súhlas príjemcov má, tento súhlas nie je možné preniesť na firmu, ktorá si databázu kúpi a podniká v úplne inej oblasti,” vysvetľuje expert na e-mailový marketing Jakub Olexa.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NUJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4NUJ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. 30 rokov slobody
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  2. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  3. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  4. 30 rokov slobody
  5. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  7. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  8. Slováci sú chlebovým národom
  9. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  10. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 066
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 287
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 11 621
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 056
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 9 654
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 9 086
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 133
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 621
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 182
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 6 248

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Ako Fico sám seba usvedčil

Na otázku, či si vypočul nahrávku Gorily, Fico odpovedal, že nie. Pretože on si nikdy nepúšťa vlastné vystúpenia.

Rozhovor

Autor Gorily Holúbek: Flašíka viem vysvetliť, polícia sa mi neozvala

Kvalita nahrávky je podobná originálu.

Bývalý analytik SIS Peter Holúbek podľa Gorily odpočúval konšpiračný byt na Vazovej ulici.
Komentár šéfredaktorky

Čo nám Gorila hovorí o Ficovi a Haščákovi

Gorila ponúkla jasnú predstavu, ako si interpretujú fungovanie štátu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Podcast Dobré Ráno

Neprehliadnite tiež

Píše Branislav Benčat

Čoho sa Haščák bojí

Kontakt s Pentou môže byť čoraz rizikovejší.

Štát priznáva, že nevie, ako ďalej s konkurzom Bašternáka

Zákon je nejasný, úrad sa preto pýta ministerstva.