Predovšetkým na čo sa má podnikateľ sústrediť pri online marketingu? Nie je to veda, ale neexistuje ani jednoduchý návod, ktorý možno pochytiť z prvého seminára. Tých je mnoho, ponúkajú viacero pohľadov na to, čo práve váš biznis potrebuje, a tiež nástroje, ako to dosiahnuť.
LEN PÁR ŠANCÍ. Prostredie, v ktorom sa bude začínajúci podnikateľ pohybovať, má okrem vlastného jazyka aj vlastné kritériá. Ak chcete robiť online marketing svojpomocne, budete musieť poznať aspoň skratky ako SEM (search engine marketing), SEO (search engine optimization), SMO (social media optimization), GAT (Google analytics tools) a podobne.
Viacerí odborníci sa zhodujú, že v online marketingu máte len niekoľko šancí, najčastejšie jednu, aby ste urobili všetko správne. Na webe totiž nebudete jediní, kto sa chce promovať či rozbehnúť svoj biznis. Podľa nedávnej analýzy združenia IAB Slovakia (predtým Asociácia internetových médií) dosahoval vlani objem internetovej reklamy 75,5 milióna eur. Na jednej strane svojpomocne a na druhej vo veľkom teda promuje každý. V medziročnom porovnaní je to nárast o 14,7 percenta. To je jeden pohľad na vec.