Odovzdanie firmy však nie je iba odovzdanie kľúčov. Dôležitá je najmä príprava vnútri firmy. Musia sa definovať vzťahy so zamestnancami, dodávateľmi a odberateľmi, všetkými kľúčovými hráčmi. Mnohí majitelia firiem prípravu podceňujú‚ v zajatí operatívnych problémov jej nevenujú potrebnú pozornosť. Neuvedomujú si, že odovzdanie firmy je práca na tri či štyri roky.
KTO PREŽIJE. Kľúčový význam má prístup odovzdávajúcej generácie. Otcovia chránia deti pred chybami, namiesto toho, aby ich nechali naraziť a hľadať si vlastné cesty. Potomkovia sú potom frustrovaní, ťažko sa s firmou stotožňujú a svoj vlastný úspech považujú za úspech rodiča. Nie je to iba slovenský problém, objavuje sa všade vo svete. Kritický je prechod medzi treťou a štvrtou generáciou, ktorý aj vo vyspelých ekonomikách prežijú len zhruba tri percentá firiem.
Proces odovzdávania má okrem klasického prechodu z otca na syna aj iné modely. Najčastejším je predaj podniku s tým, že nástupca za získané peniaze buduje nový biznis. Často je to východisko z inovačnej núdze, keď firma už narazila na limity a neponúka nič nové. Škoda je len stratenej značky, lebo práve ona sa po niekoľkých desaťročiach stáva symbolom stability pre banky a ostatných partnerov. A najväčšou hodnotou.