Nápadité podnikateľské plány a vyspelé firmičky nie sú len doménou ostrieľaných hráčov. O tom, že môžu vznikať a aj sa realizovať už v detskom veku, sa Profit mohol presvedčiť na 20. ročníku Veľtrhu študentských spoločností, ktorý organizuje Junior Achievement (JA) Slovensko. Študenti na ňom predstavili svoje podnikateľské plány, výrobky a služby. Tento rok prišlo takmer šesťdesiat školských firiem.
TÍ NAJLEPŠÍ. Učiteľka Mária Haulíková z Obchodnej akadé- mie v Leviciach vyučuje aplikovanú ekonómiu už osem rokov. So svojimi študentmi a ich firmami zažíva vzostupy i pády, ale asi to robí dobre. Pod jej patronátom študenti tejto školy získali už niekoľko ocenení. Aj na tohtoročnom veľtrhu JA Slovensko. Do európskeho finále Skills for the Future (Zručnosti pre budúcnosť) v Prahe vybrali práve jej študentov z firmy Way Levice. Vyhrali s aplikáciou Smart car service, ktorá skontaktuje vodiča s najbližším autoservisom.
VYMÝŠĽANIE. „Účasť na týchto veľtrhoch nám dáva nové skúsenosti,“ hovorí M. Haulíková. Často zažíva, že u každého študenta je na začiatku silná motivácia, ktorá postupne klesá. „Podstata je však v tom, že vždy sa nám podarí vytvoriť zaujímavý produkt. Naším cieľom je, aby nám produkt zarábal a priniesť peniaze do študentskej spoločnosti.“ Učiteľka sa snaží motivovať žiakov, aby prišli vždy s inovatívnym výrobkom. Na veľtrhu môže byť prezentovaný aj v štádiu nápadu alebo vývoja.