V reči štatistík až 81 percent zákazníkov by zostalo svojej banke verných, aj keby boli zrušené jej miestne kamenné pobočky. Napriek tomu, že išlo o medzinárodný prieskum, mnohé z toho platí aj pre slovenský trh a charakter zákazníkov. „Dokonca po prvýkrát v našom prieskume označili klienti online bankovníctvo ako najdôležitejší dôvod, prečo vo svojej banke ostávajú aj naďalej,“ uvádza Robert Mulhall, výkonný riaditeľ spoločnosti Accenture.
ROZPOČET JE KĽÚČOVÝ. A neplatí to len o bankách. „Pozorujeme, že ľudia čoraz viac využívajú smart zariadenia aj na nákup zliav. Nakupujú napríklad počas cesty autobusom, obedňajšej prestávky, ale aj v čase dovoleniek. Medziročne počet nákupov cez smartfóny a tablety vzrástol rekordne až o štyridsať percent. Pre rastúci záujem sme aplikáciu pre iOS a Android zariadenia tiež zmodernizovali,“ potvrdzuje Aleš Mlátilík, riaditeľ zľavového portálu Zľavomat.sk.
„Už to nie je otázka blízkosti kamennej pobočky, ktorá je určujúcou, čo sa týka voľby zákazníka. Je to záležitosť toho, ktoré banky dokážu ponúknuť najsilnejšie online schopnosti a najlepšie mobilné aplikácie,“ dodáva R. Mulhall. A na tom banky stavajú. Ako analyzuje prieskum Accenture banka Zuno, zaujímavou je ešte jedna vec – rastúca dôležitosť generácie Y, teda ľudí vo veku od 20 do 35 rokov, ktorá sa pre bankový sektor stáva jednou z najvplyvnejších skupín zákazníkov.