Charakterizovať trend, najčastejšiu voľbu majiteľov slovenských e-shopov, nie je vôbec ťažké. Je to responzívny dizajn, teda taký vizuál internetovej stránky, ktorý je rovnako vhodný na vstupovanie z počítača, tabletu i mobilov.
Pokuta od Googlu
Podľa výkonného riaditeľa spoločnosti ui42 Martina Krupu je konverzia z mobilných zariadení na neresponzívnom e-shope o 50 až 70 percent nižšia oproti desktopom. „Priestor na rast je obrovský. Kto neinvestuje do responzívneho e-shopu, prichádza o tržby,“ hovorí pre Profit.
Podľa štatistiky, ktorú si vedie ui42 o piatich najväčších nimi prevádzkovaných e-shopoch, v januári 2013 do nich vstupovalo cez mobily a tablety vyše trinásť percent celkového počtu návštevníkov webu a nakupovalo osem percent. Vo februári 2015 to bolo už viac ako 38 percent mobilných návštevníkov a dvadsaťštyri percent nákupov.