Globálne pôsobiaca americká spoločnosť Google vymyslela pred niekoľkými rokmi projekt, ktorý umožňuje každému, kto o to stojí‚ dať si „rande“ s umením. Kultúrny inštitút Googlu od svojho vzniku v roku 2011 organizuje a sprístupňuje svetové kultúrne dedičstvo ľuďom po celom svete.
NIE ZLÁ REKLAMA. Využíva a upevňuje pritom aj svoju pozíciu technologického lídra. Ako hovorí PR manažérka Googlu pre Českú republiku a Slovensko Martina Joneková, „Google má technologické možnosti ako pomôcť kultúrnej komunite objavovať a podeliť sa o kultúrne poklady sveta novým interaktívnym spôsobom prostredníctvom internetu“.
Ide vlastne o prepojenie sveta kultúry s technológiami. Nie je to iba hračka, ktorou si ľudia krátia čas. „Inštitút podporuje inovácie v oblasti kultúry a umožňuje kurátorom, umelcom a všetkým kultúrnym inštitúciám osloviť nové globálne publikum,“ približuje M. Joneková. Pripomína, že používatelia majú možnosť objavovať rôzne umelecké diela, pamiatky, artefakty a pozrieť si môžu aj online výstavy, ktoré vypovedajú o príbehoch z archívov rôznych kultúrnych inštitúcií po celom svete.