Najmenej by renomé značky ohrozila zmena vlastníka. Takmer polovica (45 %) Slovákov si myslí, že na trhu budú mať vždy rozhodujúce slovo tradičné značky, a pri výbere finančných produktov či služieb sa rozhoduje práve podľa ich renomé. Pre päť z desiatich opýtaných je dobrá povesť a tradícia finančnej inštitúcie síce dôležitá, ale vo svetle novej konkurencie stráca pri rozhodovaní svoj význam.
V očiach väčšiny opýtaných (97 %) by značke najviac ublížilo neetické správanie firmy voči zákazníkom a tiež únik osobných informácií na verejnosť (90 %). Dôverou verejnosti by podľa 9 z 10 respondentov otriasol aj nečakaný pokles výkonnosti alebo výrazné finančné straty spoločnosti. Negatívne svetlo by na jej povesť tiež vrhlo odhalenie nepriaznivých informácií o vlastníkovi firmy alebo jej manažmentu. Naopak, najmenej by v očiach ľudí renomé značky ohrozila zmena vlastníka (50 %).
Väčšina Slovákov vníma renomé (goodwill) a tradíciu značky pozitívne, rozhodujúcim kritériom pri nákupe finančnej služby sú však pre nich konkrétne parametre ponuky. Najčastejšie sa nechávame uniesť nízkymi alebo nulovými poplatkami a prísľubom vyšších výnosov alebo úročenia vkladov. Viac ako sedem z desiatich respondentov (74 %) uviedlo, že renomé firmy je pre nich dôležité a tradičné značky si váži, no v konkurencii tých nových strácajú tieto faktory pri rozhodovaní na význame. 17 % opýtaných uviedlo, že na ich voľbu majú tradičné značky jednoznačne vplyv, a myslia si, že na trhu budú mať vždy rozhodujúce slovo. Naopak, asi pre 8 % respondentov je tradícia a povesť prežitkom, na ktorý pri nákupnom rozhodovaní nepozerajú.