Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Slováci majú radi renomované značky

Značka a jej dobrá povesť patria bezpochyby k najhodnotnejším aktívam firmy. Podľa prieskumu investičnej skupiny Pioneer Značka a jej dobrá povesť patria bezpochyby k najhodnotnejším aktívam firmy. Podľa prieskumu investičnej skupiny Pioneer Investments by hodnota značky finančnej inštitúcie v očiach zákazníka najviac utrpela neetickým konaním voči klientom a únikom informácií.

Najmenej by renomé značky ohrozila zmena vlastníka. Takmer polovica (45 %) Slovákov si myslí, že na trhu budú mať vždy rozhodujúce slovo tradičné značky, a pri výbere finančných produktov či služieb sa rozhoduje práve podľa ich renomé. Pre päť z desiatich opýtaných je dobrá povesť a tradícia finančnej inštitúcie síce dôležitá, ale vo svetle novej konkurencie stráca pri rozhodovaní svoj význam.

V očiach väčšiny opýtaných (97 %) by značke najviac ublížilo neetické správanie firmy voči zákazníkom a tiež únik osobných informácií na verejnosť (90 %). Dôverou verejnosti by podľa 9 z 10 respondentov otriasol aj nečakaný pokles výkonnosti alebo výrazné finančné straty spoločnosti. Negatívne svetlo by na jej povesť tiež vrhlo odhalenie nepriaznivých informácií o vlastníkovi firmy alebo jej manažmentu. Naopak, najmenej by v očiach ľudí renomé značky ohrozila zmena vlastníka (50 %).

Článok pokračuje pod video reklamou

Väčšina Slovákov vníma renomé (goodwill) a tradíciu značky pozitívne, rozhodujúcim kritériom pri nákupe finančnej služby sú však pre nich konkrétne parametre ponuky. Najčastejšie sa nechávame uniesť nízkymi alebo nulovými poplatkami a prísľubom vyšších výnosov alebo úročenia vkladov. Viac ako sedem z desiatich respondentov (74 %) uviedlo, že renomé firmy je pre nich dôležité a tradičné značky si váži, no v konkurencii tých nových strácajú tieto faktory pri rozhodovaní na význame. 17 % opýtaných uviedlo, že na ich voľbu majú tradičné značky jednoznačne vplyv, a myslia si, že na trhu budú mať vždy rozhodujúce slovo. Naopak, asi pre 8 % respondentov je tradícia a povesť prežitkom, na ktorý pri nákupnom rozhodovaní nepozerajú.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NY9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4NY9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  2. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  3. Unikát medzi značkami. CUPRA
  4. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  5. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  6. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  7. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 279
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 329
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 10 049
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 322
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 412
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 112
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 658
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 593
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 575
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 4 526

Téma: Banky


Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská.

Matovič zverejnil celú údajnú komunikáciu Glváča s Kočnerom

Komunikácia mala prebehnúť v období rokov 2014 až 2017.

Martin Glváč.
Blog Jozefa Šáteka

Kto, ako a prečo zatajoval Gorilu

Kauza je koncentrovaným obrazom korupčného systému.

Ilustračné foto.