Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Slováci majú radi renomované značky

Značka a jej dobrá povesť patria bezpochyby k najhodnotnejším aktívam firmy. Podľa prieskumu investičnej skupiny Pioneer Značka a jej dobrá povesť patria bezpochyby k najhodnotnejším aktívam firmy. Podľa prieskumu investičnej skupiny Pioneer Investments by hodnota značky finančnej inštitúcie v očiach zákazníka najviac utrpela neetickým konaním voči klientom a únikom informácií.

Najmenej by renomé značky ohrozila zmena vlastníka. Takmer polovica (45 %) Slovákov si myslí, že na trhu budú mať vždy rozhodujúce slovo tradičné značky, a pri výbere finančných produktov či služieb sa rozhoduje práve podľa ich renomé. Pre päť z desiatich opýtaných je dobrá povesť a tradícia finančnej inštitúcie síce dôležitá, ale vo svetle novej konkurencie stráca pri rozhodovaní svoj význam.

V očiach väčšiny opýtaných (97 %) by značke najviac ublížilo neetické správanie firmy voči zákazníkom a tiež únik osobných informácií na verejnosť (90 %). Dôverou verejnosti by podľa 9 z 10 respondentov otriasol aj nečakaný pokles výkonnosti alebo výrazné finančné straty spoločnosti. Negatívne svetlo by na jej povesť tiež vrhlo odhalenie nepriaznivých informácií o vlastníkovi firmy alebo jej manažmentu. Naopak, najmenej by v očiach ľudí renomé značky ohrozila zmena vlastníka (50 %).

SkryťVypnúť reklamu

Väčšina Slovákov vníma renomé (goodwill) a tradíciu značky pozitívne, rozhodujúcim kritériom pri nákupe finančnej služby sú však pre nich konkrétne parametre ponuky. Najčastejšie sa nechávame uniesť nízkymi alebo nulovými poplatkami a prísľubom vyšších výnosov alebo úročenia vkladov. Viac ako sedem z desiatich respondentov (74 %) uviedlo, že renomé firmy je pre nich dôležité a tradičné značky si váži, no v konkurencii tých nových strácajú tieto faktory pri rozhodovaní na význame. 17 % opýtaných uviedlo, že na ich voľbu majú tradičné značky jednoznačne vplyv, a myslia si, že na trhu budú mať vždy rozhodujúce slovo. Naopak, asi pre 8 % respondentov je tradícia a povesť prežitkom, na ktorý pri nákupnom rozhodovaní nepozerajú.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NY9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4NY9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  2. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  5. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  6. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  2. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  3. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  4. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  5. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  6. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  7. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  9. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  10. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 055
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 243
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 5 014
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 722
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 638
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 083
  7. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 432
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 405
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 212
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do nemocníc treba prinajmenšom respirátor. Test nezriedka potrebujú aj zaočkovaní.

Dĺžka návštev sa pohybuje od 15 do 30 minút.


15 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako postupovalo vyšetrovanie NAKA.


a 2 ďalší 10 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  4. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  5. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  6. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  7. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  8. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 863
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 8 431
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 7 049
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 247
  5. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 816
  6. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 612
  7. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 902
  8. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 4 528
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu