Slováci sú s nákupmi cez internet spokojní, tvrdí to až 95 % z nich. Priemerný slovenský „online shopper“ má 25-34 rokov, nechá na internete 200-500 eur ročne a viac ako 60 % z nich nakúpi online aspoň raz štvrťročne. Rozhodujúcim a jasne dominujúcim kritériom pre nákup je cena tovaru (až 77 %).
Napriek rozmachu kreditných kariet a otvorenému obchodu v rámci EÚ Slováci stále veria oveľa viac slovenským e-shopom. Len 23% uskutočňuje viac ako štvrtinu svojich nákupov v zahraničných e-shopoch.
Prvý raz v histórii Slováci platili online (prevodom, kartou) viac ako na dobierku (46 oproti 45 %). Naďalej je však podiel nákupov cez dobierku veľmi vysoký a spôsobuje časti e-shopov nemalé problémy (neprebratie tovaru zo strany nakupujúceho, dlhá doba do inkasovania platby).