Spolu s Jurajom Demovičom zakladal dizajnérske štúdio Pergamen v Trnave a fotografickú firmu Dvořák & Partner. Dnes sa venuje prevažne fotografii, ale svoju úlohu stále vníma ako doručovanie posolstiev, či už v marketingovej komunikácii, knižnej kultúre, alebo povedzme čitateľom kníh svojho otca Pavla Dvořáka. Tomu už dvadsať rokov pomáha s dizajnom a najmä ilustračnou rovinou kníh o slovenskej histórii.
Hoci je fotografia na prvý pohľad samotárska disciplína, pohybuje sa Jakub v tíme. V komunite sú viacerí „učitelia“. Traja najskúsenejší zo stále omladzovaného tímu spolu študovali výtvarnú výchovu a slovenčinu. Kombinácia jazyka a obrazu, umenie doručiť informácie, zaujať, získať a zapáliť publikum. To všetko sa na škole učili, len žiakov zamenili za svojich klientov.
„Ak to trochu preženiem, tak štúdium na vysokej škole bolo také artdirectorské. Fotograf dnes viac ako inokedy musí byť aj art director. Pre mňa je to navyše osobná výzva. Necítim sa dobre v polohe skenera, keď je úlohou fotografa len vizualizovať myšlienky nefotografov, nebodaj ešte mdlé. Tejto inštrumentálnej polohe fotografie sa viac-menej vyhýbam. Mojou ambíciou je predovšetkým pochopiť zadanie, produkt či službu. A pokúsiť sa ju zobraziť v polohe, ktorá jej pomôže stať sa príťažlivou a vzrušujúcou pre diváka – či už tým myslíme spotrebiteľa, alebo povedzme čitateľa,“ vysvetľuje.