Letné nákupy máme za sebou! Takto sa pred časom tešili Tony s Marcelou. Predsavzali si, že osem kníh za stodvadsať eur im počas štrnásťdňovej dovolenky v Portugalsku otočí život o 180 stupňov. Ítečkár Tony bol presvedčený, že ak čítaniu na pláži venujú denne štyri hodiny, koučovia z kníh ich „zmenia na nadľudí“.
Na konci júla boli späť a výsledky knižného koučingu obaja aktívne zahmlievali. Horko-ťažko zvládli po jednej knihe a Tony tú svoju vlastne ani nedočítal. Neknižná koučka Janette Šimková sa podelila nedávno na svojom Facebooku o výsledky zaujímavého prieskumu. Podľa istého amerického nakladateľstva nedočítame do konca až 95 percent kníh, ktoré si v živote kúpime. A 70 percent hneď odložíme do knižnice a nedotiahneme to ani po koniec predslovu.
Podľa Ľubice Szabóovej-Vysockej z Domova použitých kníh za to môže marketing a sklon človeka k rýchlemu uspokojovaniu svojich túžob. „Stačí si niekde prečítať rebríček odporúčaných kníh alebo výsledky ankety o najobľúbenejšieho autora a mnoho kupujúcich sa okamžite namotá. Alebo sa veziete na vlne nejakého trendu a ľahko sa vám nakopia knihy napríklad o chudnutí, záhradkárstve či raw strave.“ Čitateľ má veľké očakávania, a keď ich kniha ihneď nesplní, bez okolkov ju zaklapne.