Slováci zvyšujú dôraz na osobnú skúsenosť, čoraz väčšiu váhu majú podľa nich recenzie. Podľa štatistík najväčšieho nákupného portálu Heureka.sk hodnotia zákazníci nákupy pravidelne. Iba za prvý polrok tohto roka zanechali zákazníci na Heureke takmer polmilióna recenzií a hodnotení. Heureka kladie veľký dôraz na recenzie a spätnú väzbu zákazníkov pre e-shopy.
„Dotazníky sa rozosielajú na základe reálne uskutočnených objednávok. Ide teda o skutočných zákazníkov, ktorí majú s daným e-shopom skúsenosť. Na základe vysokého počtu kladných hodnotení potom Heureka udeľuje e-shopom certifikát Overené zákazníkmi. Práve podľa tohto certifikátu zákazníci rozoznajú spoľahlivé a overené e-shopy,“ vysvetlil manažér zákazníckeho servisu nákupného portálu Heureka.sk Jan Kriegel.
Vlastné skúsenosti či hodnotenia ostatných zákazníkov sú navyše dôležité pri našom rozhodovaní sa o nákupe. O tom, že Slováci sú v oblasti hodnotenia nákupov svedomití, svedčia čísla – celkovo na Heureke zanechali už takmer tri milióny recenzií a hodnotení. Každá štvrtá recenzia pritom obsahuje aj slovné odporučenie. „Heureka recenzie systémovo kontroluje štyrmi rôznymi mechanizmami. Tie podozrivé prechádzame ešte raz manuálne a každú podvodnú alebo nekalú recenziu mažeme,“ dodal Jan Kriegel.