Tentoraz si vyskúšame predĺženú 5 + 2-miestnu verziu bavoráka Gran Tourer. Roduverní si vzdychnú – je to „len“ MPV. My však dizajnérom vzdávame hold za to, ako v rámci možností dokázali individualizovať profil masívnymi bočnými prelismi a vytvorili tak nápadnú hru svetla s tieňom.
V POZÍCII VODIČA. Posolstvo BMW sála z dvojvrstvovej palubnej dosky aj šoférskej intimity. Len ten vyšší posed s nohami spustenými nadol pripomína menšie mníchovské SUV. Palec hore typickej architektúre, kvalite použitých mate- riálov, už vžitej schéme menu multimediálneho systému a jeho grafike sprostredkovanej širokouhlou farebnou obrazovkou.
Mierne ochladenie spôsobuje volant – v BMW máva hrubší veniec, ale za taký si treba priplatiť. Voliacu páku automatickej prevodovky namiesto impulzného elektronického joysticku vnímame ako krok späť. Head-up displej na výsuvnej plôške tiež vyznieva ako lacnejšie riešenie v porovnaní so zobrazením priamo na čelnom skle. Výhľad do zákrut zas clonia predsunuté stĺpiky karosérie, čo je však Achillovou pätou MPV všeobecne.