Existujú momenty, keď niekoľko sekúnd rozhoduje o všetkom. Do tridsiatich riadkov formátu A4 potrebujete vtesnať svoje úspechy a hodnoty tak, aby váš potenciálny zamestnávateľ povedal: Fíha‚ to je niečo! Podľa prieskumov o osude vášho profesionálneho životopisu alias cévečka totiž v prvom kole výberového konania rozhodne prvých šesť sekúnd.

Zdroj: Kickresume
„Životopisy stále písať nevieme. Mnohí študujú jadrovú fyziku či výpočtovú techniku‚ ale keď si majú vytvoriť obyčajné cévečko, strácajú pevnú pôdu pod nohami,“ hovorí Tomáš Ondrejka. S kamarátom a budúcim biznis partnerom Petrom Ďurišom sa preto rozhodli, že ľuďom s tvorbou životopisov pomôžu. „Kickresume vznikol náhodou. Hlásili sme sa na stáž a nemali sme cévečko. Peťo ho napísal vo Worde, ale vyzeralo tragicky. Povedali sme si, že si do týždňa vytvoríme vlastný softvér. Zohnali sme si študenta programátora, ktorý nám nahodil základný kód.“ O pár mesiacov už o ich nápade písal indický denník Times. „Dodnes netušíme, ako sa to mohlo stať. V tom momente sme však pochopili, že profesionálny nástroj na tvorbu životopisov potrebuje celý svet.“

Zdroj: Kickresume
KAMENE ÚRAZU. Vznikol portál‚ ktorý prvé dva roky žil v bezplatnej testovacej verzii. Tomáš vraví, že cielene: „Vychytávali sme muchy a testovali ho na kamarátoch. Ak sa im niečo nezdalo, bombardovali nás kritikou.“ Spätnú väzbu od tisícok používateľov zahrnuli do novej verzie. Vďaka tomu, že sa pýtali a počúvali‚ majú dnes startup, o ktorý majú záujem renomovaní investori vo svete.

Zdroj: Kickresume
Dozvedeli sa tiež veľa o preferenciách v rôznych krajinách. Škandinávci si potrpia na rovnosť príležitostí. „Vaše cévečko dostane špeciálny kód, potenciálny zamestnávateľ nesmie prísť do styku s vaším menom, dátumom narodenia ani fotografiou,“ vysvetľuje T. Ondrejka. V arabských krajinách zase letia životopisné traktáty na dve až päť strán. Pred pol rokom sa do Kickresume zbláznili používatelia z Egypta a Indie. „Zbožňujú profesionálne vyzerajúce cévečká.“

Zdroj: Kickresume
Recept na úspech? „Tristotisíc používateľov si stiahlo cévečká bez toho, aby sme investovali jediný cent do reklamy‚“ vraví Tomáš, ktorý najradšej využíva bezplatné marketingové nástroje zadarmo, napríklad ľahko zapamätateľný názov firmy a aktívnu komunikáciu s fanúšikmi. „Platená reklama dnes už veľké zázraky nespraví. Zameriavame sa na tvorbu kvalitného obsahu.“
Pozrite si ďalšie tipy...