Stálo sa na lístky do divadla, na poradie do servisu, čakať bolo treba takmer všade.
Dlhočizné rady po roku 1989 možno trochu zredli, napríklad školské potreby nakúpia dnes rodičia deťom rovnako pohodlne v auguste alebo v septembri. Rad na čokoľvek má však spoločenskú funkciu, ľudia sa zblížia. Vznikajú, ak už nie priateľstvá, tak aspoň kamarátstva na základe spoločného údelu, čakajúci sa môžu cez mobil podeliť o poznatky z čakania a robiť si selfie.
Riaditeľ Slovenskej pošty, ktorá by mala byť verejnoprávnou inštitúciou, nedávno verejne vyhlásil, že doručovanie pošty večer‚ teda v čase, keď sú ľudia zväčša doma‚ je nerentabilné. Netreba ani rozumieť slovu rentabilita, aby bolo jasné, že pošta má celkom iné ciele, ako je spokojný klient.