Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

Prečo E-BOOK potrebujete aj vy

Stačí‚ keď bude mať pár desiatok strán a pri troche snahy ho dáte dokopy za týždeň. Ak ho svojim klientom darujete zadarmo, môžete vraj čakať zázraky. Pravda‚ nie hneď. Autori e-bookov prezradili Profitu, prečo nedajú na elektronické knižky dopustiť.

Podľahli ste aj vy v detstve spisovateľskému ošiaľu? Sediac hodiny nad linajkovým zošitom ste dumali, ako sa dostať medzi spisovateľských velikánov? Alebo‚ naopak‚ máte k písaniu už od školskej družiny odpor ako k mlieku so šupkou?

Je jedno, ku ktorej skupine patríte. Existuje kniha, ktorú dokáže napísať väčšina ľudí. Bezplatný e-book sa dá náročnosťou prirovnať k seminárnej práci. Nejde o stostranový román, ale o informačnú či inštruktážnu brožúru v ľahko dostupnej elektronickej forme, ktorá čitateľa niečo naučí. Ako nám povedali ostrieľaní autori‚ príprava e-booku po večeroch zaberie týždeň či dva, váš biznis však bude z neho profitovať nadlho.

Článok pokračuje pod video reklamou

NIEČO ZA NIEČO. Psychologička Zuzana Koščová začala pred piatimi rokmi uverejňovať na Facebooku inšpiratívne príspevky. Fanúšikovia pribúdali, preto neskôr s manželom vytvorili webové stránky KrajsiDen.sk a Zuzanakoscova.sk. „Všimla som si, že v zahraničí sú bezplatné e-booky populárnym formátom na udržanie kontaktu s klientom. Stiahne si ho z vašej stránky a zaplatí zaň iba vlastným emailom. On dostane hodnotné informácie a vy kontakt, vďaka ktorému s ním môžete ďalej komunikovať a budovať vzťah,“ hovorí Z. Koščová.

Pozitívne reakcie čitateľov Zuzanu naštartovali k tomu, aby oprášila svoj dávny sen‚ že bude písať a vydávať knihy. Dnes je autorkou dvoch tlačených kníh z oblasti osobnostného rozvoja (sú dostupné aj ako e-knihy), plateného e-booku Ako napísať‚ vydať a propagovať knihu a štyroch bezplatných e-bookov. „Ich silu som naplno pochopila pred troma rokmi, keď som vydávala svoju prvú tlačenú knihu. Čitatelia z mojej databázy, ktorých som dovtedy rozmaznávala zaujímavými článkami, sa mi odvďačili objednávkami, povzbudivými e-mailami a vymieňaním si informácií o mojej knihe na Facebooku‚“ hovorí.

Od článkov bol len krok k e-bookom. „Ak ich správne použijete, môžu byť pre váš biznis doslova zázrakom. Zviditeľnia vás, pomáhajú budovať vašu značku a dlhodobý kvalitný vzťah s klientmi. Pretože ľudia najradšej nakupujú od tých, ktorých poznajú a majú radi‚“ dodáva Zuzana.

Zdroj: Miroslava Spodniaková

ZBERŇA KONTAKTOV. „Bez ohľadu na to, či podnikáte online alebo tradičným spôsobom, vďaka e-booku získate databázu kontaktov, dôveru klienta a status experta,“ hovorí ďalšia autorka štyroch e-bookov a online podnikateľka Stanislava Mrázková. Keď na jar 2012 so svojím otcom spúšťala nový firemný web, umiestnili naň formuláre na stiahnutie rôzneho obsahu vrátane spravodaja a bezplatného e-booku. „O šesť mesiacov sa v databáze e-booku nachádzalo päťtisíc nových kontaktov, pri spravodaji ich bolo štyridsaťšesť‚“ prezrádza.

E-book si autor publikuje a distribuuje zväčša sám. „Vydať tlačenú knihu je v našich podmienkach nákladné a z hľadiska zisku málo efektívne. Na rozdiel od e-booku, ktorý môže vydať v podstate hocikto a dlhodobo na tom zarábať,“ tvrdí Stanislava.

Aj Z. Koščová si myslí‚ že e-book dokáže napísať takmer každý. „Nájdu sa, samozrejme, takí, ktorým písomný prejav vôbec nesedí. Tí však môžu využiť iné formy – výmenou za e-mailový kontakt môžu poskytnúť niečo iné, napríklad vlastné video, zľavovú poukážku alebo možnosť zapojiť sa do súťaže o niečo hodnotné.“

Rozsah bezplatného e-booku býva zhruba dvadsať strán. Ľudia sa chcú k informáciám dostať rýchlo. Preto je aj pri bezplatných e-bookoch kľúčové podať čitateľovi hodnotnú informáciu stručnevážiť si jeho čas. „Prinesie vám dvadsať minút, ktoré každý čitateľ venuje iba vám a vašej značke. Taký dlhý čas je na internete výnimočný jav,“ dodáva S. Mrázková.

DOBRÁ STRATÉGIA. Bezplatný e-book vám predpripraví pôdu na predaj ďalších tovarov a služieb vrátane platených e-kníh. S každým stiahnutím sa vaša databáza rozrastá o ďalšiu e-mailovú adresu niekoho, kto sa zaujíma o vaše schopnosti.

Zoberme si ako príklad kondičného trénera. Ako súčasť vlastnej propagácie napíše e-book Tipy, ktoré vás udržia fit‚ aj keď nestíhate športovať. Stiahne si ho tisíc potenciálnych klientov. Keď sa neskôr rozhodne spustiť nové cvičebné programy, cez e-mail či newsletter ich môže ponúknuť motivovanej tisícke zákazníkov, o ktorých by sa bez e-booku márne pokúšal.

„Len málo ľudí moje e-booky nadchnú natoľko, že si ich kúpia hneď. Väčšina si ma potrebuje dva-tri mesiace oťukať, prečítať si pár článkov, až potom kupujú. Ďalším to trvá pol roka. Ten čas čakajú v mojej databáze. Keby som sa im opakovane nepripomínala pravidelnými e-mailami, už by si na mňa ani nespomenuli a odpoveď na svoju otázku by asi hľadali inde,“ vysvetľuje Stanislava.

Viac ako osemdesiat percent obchodov sa podľa nej uskutoční až pri piatom kontakte. Osemdesiat percent obchodníkov to však po prvom „nie“ vzdá. „Vďaka e-mailu ho vystavíte ďalším štyrom kontaktom, nič nenecháte náhode. Nestačí, aby ste napísali e-book alebo vytvorili nejaký produkt. Dôležité je vypracovať celú stratégiu – ako továreň,“ dodáva S. Mrázková...

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PA7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4PA7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  2. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  3. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  4. Slováci sú chlebovým národom
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  7. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  8. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 193
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 11 774
  3. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 10 719
  4. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 10 696
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 495
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 10 041
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 599
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 8 277
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 506
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 6 614