Pondelok, 17. február, 2020 | Meniny má Miloslava

Prečo E-BOOK potrebujete aj vy

Stačí‚ keď bude mať pár desiatok strán a pri troche snahy ho dáte dokopy za týždeň. Ak ho svojim klientom darujete zadarmo, môžete vraj čakať zázraky. Pravda‚ nie hneď. Autori e-bookov prezradili Profitu, prečo nedajú na elektronické knižky dopustiť.

Podľahli ste aj vy v detstve spisovateľskému ošiaľu? Sediac hodiny nad linajkovým zošitom ste dumali, ako sa dostať medzi spisovateľských velikánov? Alebo‚ naopak‚ máte k písaniu už od školskej družiny odpor ako k mlieku so šupkou?

Je jedno, ku ktorej skupine patríte. Existuje kniha, ktorú dokáže napísať väčšina ľudí. Bezplatný e-book sa dá náročnosťou prirovnať k seminárnej práci. Nejde o stostranový román, ale o informačnú či inštruktážnu brožúru v ľahko dostupnej elektronickej forme, ktorá čitateľa niečo naučí. Ako nám povedali ostrieľaní autori‚ príprava e-booku po večeroch zaberie týždeň či dva, váš biznis však bude z neho profitovať nadlho.

Článok pokračuje pod video reklamou

NIEČO ZA NIEČO. Psychologička Zuzana Koščová začala pred piatimi rokmi uverejňovať na Facebooku inšpiratívne príspevky. Fanúšikovia pribúdali, preto neskôr s manželom vytvorili webové stránky KrajsiDen.sk a Zuzanakoscova.sk. „Všimla som si, že v zahraničí sú bezplatné e-booky populárnym formátom na udržanie kontaktu s klientom. Stiahne si ho z vašej stránky a zaplatí zaň iba vlastným emailom. On dostane hodnotné informácie a vy kontakt, vďaka ktorému s ním môžete ďalej komunikovať a budovať vzťah,“ hovorí Z. Koščová.

Pozitívne reakcie čitateľov Zuzanu naštartovali k tomu, aby oprášila svoj dávny sen‚ že bude písať a vydávať knihy. Dnes je autorkou dvoch tlačených kníh z oblasti osobnostného rozvoja (sú dostupné aj ako e-knihy), plateného e-booku Ako napísať‚ vydať a propagovať knihu a štyroch bezplatných e-bookov. „Ich silu som naplno pochopila pred troma rokmi, keď som vydávala svoju prvú tlačenú knihu. Čitatelia z mojej databázy, ktorých som dovtedy rozmaznávala zaujímavými článkami, sa mi odvďačili objednávkami, povzbudivými e-mailami a vymieňaním si informácií o mojej knihe na Facebooku‚“ hovorí.

Od článkov bol len krok k e-bookom. „Ak ich správne použijete, môžu byť pre váš biznis doslova zázrakom. Zviditeľnia vás, pomáhajú budovať vašu značku a dlhodobý kvalitný vzťah s klientmi. Pretože ľudia najradšej nakupujú od tých, ktorých poznajú a majú radi‚“ dodáva Zuzana.

Zdroj: Miroslava Spodniaková

ZBERŇA KONTAKTOV. „Bez ohľadu na to, či podnikáte online alebo tradičným spôsobom, vďaka e-booku získate databázu kontaktov, dôveru klienta a status experta,“ hovorí ďalšia autorka štyroch e-bookov a online podnikateľka Stanislava Mrázková. Keď na jar 2012 so svojím otcom spúšťala nový firemný web, umiestnili naň formuláre na stiahnutie rôzneho obsahu vrátane spravodaja a bezplatného e-booku. „O šesť mesiacov sa v databáze e-booku nachádzalo päťtisíc nových kontaktov, pri spravodaji ich bolo štyridsaťšesť‚“ prezrádza.

E-book si autor publikuje a distribuuje zväčša sám. „Vydať tlačenú knihu je v našich podmienkach nákladné a z hľadiska zisku málo efektívne. Na rozdiel od e-booku, ktorý môže vydať v podstate hocikto a dlhodobo na tom zarábať,“ tvrdí Stanislava.

Aj Z. Koščová si myslí‚ že e-book dokáže napísať takmer každý. „Nájdu sa, samozrejme, takí, ktorým písomný prejav vôbec nesedí. Tí však môžu využiť iné formy – výmenou za e-mailový kontakt môžu poskytnúť niečo iné, napríklad vlastné video, zľavovú poukážku alebo možnosť zapojiť sa do súťaže o niečo hodnotné.“

Rozsah bezplatného e-booku býva zhruba dvadsať strán. Ľudia sa chcú k informáciám dostať rýchlo. Preto je aj pri bezplatných e-bookoch kľúčové podať čitateľovi hodnotnú informáciu stručnevážiť si jeho čas. „Prinesie vám dvadsať minút, ktoré každý čitateľ venuje iba vám a vašej značke. Taký dlhý čas je na internete výnimočný jav,“ dodáva S. Mrázková.

DOBRÁ STRATÉGIA. Bezplatný e-book vám predpripraví pôdu na predaj ďalších tovarov a služieb vrátane platených e-kníh. S každým stiahnutím sa vaša databáza rozrastá o ďalšiu e-mailovú adresu niekoho, kto sa zaujíma o vaše schopnosti.

Zoberme si ako príklad kondičného trénera. Ako súčasť vlastnej propagácie napíše e-book Tipy, ktoré vás udržia fit‚ aj keď nestíhate športovať. Stiahne si ho tisíc potenciálnych klientov. Keď sa neskôr rozhodne spustiť nové cvičebné programy, cez e-mail či newsletter ich môže ponúknuť motivovanej tisícke zákazníkov, o ktorých by sa bez e-booku márne pokúšal.

„Len málo ľudí moje e-booky nadchnú natoľko, že si ich kúpia hneď. Väčšina si ma potrebuje dva-tri mesiace oťukať, prečítať si pár článkov, až potom kupujú. Ďalším to trvá pol roka. Ten čas čakajú v mojej databáze. Keby som sa im opakovane nepripomínala pravidelnými e-mailami, už by si na mňa ani nespomenuli a odpoveď na svoju otázku by asi hľadali inde,“ vysvetľuje Stanislava.

Viac ako osemdesiat percent obchodov sa podľa nej uskutoční až pri piatom kontakte. Osemdesiat percent obchodníkov to však po prvom „nie“ vzdá. „Vďaka e-mailu ho vystavíte ďalším štyrom kontaktom, nič nenecháte náhode. Nestačí, aby ste napísali e-book alebo vytvorili nejaký produkt. Dôležité je vypracovať celú stratégiu – ako továreň,“ dodáva S. Mrázková...

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PA7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4PA7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj vy strácate gastráče? S kartou CALLIO BONSY je tomu koniec
  2. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  3. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  4. Čo by ste mali vedieť pred tým, ako sa pustíte do investovania?
  5. Darujte od srdca pre rozum
  6. Vysoké školy: Ako poslať prihlášku a koľko za ňu zaplatíte?
  7. Oplatí sa investovať do lepších svetiel?
  8. Získajte výnos až 15 % ročne
  9. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili
  10. Kvízová hra o Gorile :) volebnú noc osvieži, po voľbách nesklame
  1. Móda roku 2020: Ktoré kúsky ostávajú in?
  2. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  3. Liptov in wintertime
  4. Gambrinus skončil s výrobou piva v plastových fľašiach
  5. Ako môže prežiť umenie v Žiline?
  6. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  7. Čo by ste mali vedieť pred tým, ako sa pustíte do investovania?
  8. Ani úrazy zubov neohrozia prípravy na ples, svadbu či rokovanie
  9. Poklepanie základného kameňa viacúčelovej športovej haly na EUBA
  10. EXIMBANKA SR prináša ďalšie možnosti pre Vaše rozvojové projekty
  1. Viete aký dôchodok budete mať? Radšej si ho vypočítajte 18 451
  2. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 17 072
  3. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 8 993
  4. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 8 221
  5. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 7 988
  6. SME proti extrémizmu na školách 6 742
  7. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 6 412
  8. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 6 293
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 6 120
  10. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 6 054

Hlavné správy zo Sme.sk

Dubovcová: Pellegrini by sa mal ospravedlniť ľuďom v zahraničí i Bratislave

Bývalá ombudsmanka je číslom 150 na kandidátke PS-Spolu.

Bývalá ombudsmanka a kandidátka PS/Spolu do parlamentu Jana Dubovcová.
Cynická obluda

Kotlebovci si pochvaľujú EÚ

Pozrite ich - spokojní občania Európskej únie, naplno využívajúci elementy, ktoré nám sem vnútili z Bruselu.

AUTORSKÁ STRANA SAMUELA MARCA

Neuveriteľne smutný príbeh Harabina (píše Samo Marec)

Čo, ak nie toto, je definíciou zlého človeka?

Na snímke prezidentský kandidát Štefan Harabin počas predstavenia loga, sloganu a programu v Bratislave 28. januára 2019.

Ako ľahko prišlo Slovensko o pozíciu veľmoci

Dlhodobá budúcnosť sektora je neistá.

Na snímke zľava veľvyslanec Kórejskej republiky na Slovensku Yong Kyu Park, prezident spoločnosti Samsung Sang Wan Lee, vtedajší minister vnútra SR Robert Kaliňák a minister hodpodárstva SR Ľubomír Jahnátek pri začiatku výstavby závodu Samsung vo Voderadoch v roku 2007.