Je pravda, že dividendový výnos je v súčasnosti mimoriadne atraktívny, nakoľko hodnota akcií firmy výrazne klesla a dosahuje až 4,5 percenta (priemer konkurentov je iba na úrovni približne 2,4 percenta). Neistota, ktorá sa viaže k vývoju budúcich ziskov Volkswagenu (teda schopnosti vyplácať dividendy aj v budúcnosti) je ale veľmi vysoká.
VW je relatívne výrazne zadlžená globálna automobilka a jej minulé investície boli pravdepodobne alokované nesprávne. VW je jedným z hlavných predstaviteľov dieselovej technológie na globálnej úrovni, ktorú chcel pretlačiť aj do USA, čo sa mu však nepodarilo.
V Európe sa v súčasnosti naštartovala debata o budúcnosti áut na naftu a automobilka Daimler nedávno vyhlásila, že počíta najmä s pohonom na elektrický pohon, resp. s hybridmi a BMW už v súčasnosti nakupuje hybridnú technológiu od Toyoty a plánuje partnerstvo ďalej rozvíjať.