Tretinu platieb kartou na internete tvoria platobné portály ako PayPal, či GoPay. Nasledujú stránky spojené so zábavou a tipovaním, kam mierilo 26 percent všetkých platieb. V tejto oblasti je lídrom slovenský Tipos, nasledovaný B365, Tipsportom a Fortunou. Z celkového objemu internetových transakcií smerovala do elektronických obchodov takmer štvrtina (24 %) platieb.
Prekvapením bolo najmä zistenie, že čínsky Aliexpress je z pohľadu internetových platieb najpoužívanejším e-shopom u slovenských zákazníkov. Pre porovnanie – Aliexpress dosiahol tri a pol násobne vyšší obrat priamych platieb ako jeden z najväčších e-shopov na Slovensku, známy svojim zeleným mimozemšťanom (Alza.sk). Vysoko je aj americký Amazon - Slováci sa tak očividne neboja nakupovať v zahraničí a neprekáža im ani spravidla dlhšia doba dodania tovaru. Ostatné domáce e-shopy s výnimkou Mall.sk sa do TOP15 rebríčka nedostali.
Zaujímavé je tiež zistenie, že klienti mBank za rok minú podobnú sumu na zľavových portáloch ako za cestovanie. Zľavové portály sú pri tom obľúbeným zdrojom vianočných darčekov. Obraty na Zlavadna.sk a Zlavomat.sk v decembri stúpajú až na dvojnásobok ročného priemeru. Platby za cestovanie tvorili 10 % percent celkového objemu, pričom v tejto kategórii Student Agency či Ryanair preskočili Železničnú spoločnosť Slovensko.