Streda, 20. november, 2019 | Meniny má Félix

Marketingový plán má svoje pravidlá

Marketingový plán je niečo ako Columbova žena. V inom zmysle, nikto ho presne nepozná, ale každý vie, že je pre biznis lepšie ho dodržiavať. Je to nepísaná kniha pravidiel, ktoré sa síce nikde neuvádzajú, nezapisujú do výročných kníh, ale ktoré fungujú pre väčšinu firiem a podnikateľov. Ako stvoriť dobrý marketingový plán?

Zdroj: Shutterstock.com

Pravda je, že pre slovenský biznis je marketingový plán skôr novinkou. Len odnedávna si spoločnosti začali osvojovať moderné princípy tvorby biznisu a spolu s nimi aj potrebu plánovať, definovať zákazníka, správne komunikovať navonok, cieliť či časovať.

Poznať svojho kupca. Kým biznis plán má pomôcť firme určiť svoje smerovanie, marketingový plán by jej mal pomôcť pochopiť, ako sa k tomu cieľu dostať – detailným naplánovaním jednotlivých krokov. Zo skúseností viacerých medzinárodných firiem, ktoré sa snažili definovať správny marketingový plán, vyplynulo jediné – dokonalý marketingový plán buď neexistuje, alebo ho naformulovať nedokážete. Všetko je len pokus priblížiť sa najlepšiemu možnému nastaveniu biznisu. Pre viaceré firmy je ale spoločným menovateľom zákazník. Predaj a nákup závisí často len od neho, takže je to práve zákazník, na ktorého je sústredná všetka komunikácia firmy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa profesora marketingu Roberta Thomasa, ktorý marketingovému plánu venoval viacero blogov, je práve definovanie a najmä pochopenie myslenia a správania zákazníka a konkurencie kľúčovým prvkom dobrého plánu.

Urobte to! Ako uvádza finančný portál Businessnewsdaily.com, marketingový plán by mal byť viac analýzou – detailným pohľadom na to, prečo by potenciálny zákazník mal využívať vašu službu či kupovať váš tovar. Ako ďalší aspekt uvádza, že firma sa má sústrediť na svojho vlastného zákazníka. Nehľadať ihlu v kope sena, ale vedieť nájsť tú „správnu kopu“. To isté platí o vašej konkurencii a analýze jej komunikácie a predaja navonok. Musíte nájsť výhodu, ktorú chcete predať zákazníkovi.

Marketingový plán by mal vedieť identifikovať túto výhodu. Následne by mal podnikateľ vedieť, ako vaše prednosti čo najlepšie komunikovať a dostať do povedomia špecifickéhozákazníka. Tým môže byť aj správny slogan v správnom čase a pre správnu klientelu. Spomínate si ešte na heslo „Just do it“ („Urob to“) od značky Nike? Samozrejme, že áno, pretože bolo také chytľavé, že sa s ním chceli všetci športovci identifikovať.

Outsourcujte. To isté platí o definovaní najlepších spôsobov, ako treba komunikovať. Kým väčšina firiem sa dnes učí správne narábať s marketingom sociálnych sietí, výhodou, s ktorou môže rátať dobrý marketingový plán, je využitie outsourcingových služieb. Jednoducho sa oplatí zveriť správne nastavenie komunikačnej kampane ľuďom, ktorí sa na to špecializujú.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PDE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4PDE na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  2. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  3. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  4. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  5. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  6. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  7. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  8. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  9. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  10. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  1. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  2. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  3. SEAT predstavil e-Scooter
  4. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  5. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  6. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  7. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  8. Changes to the Public Procurement Law – Take Two
  9. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  10. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 036
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 11 823
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 10 621
  4. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 8 251
  5. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 7 632
  6. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 7 184
  7. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 6 170
  8. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 5 285
  9. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 5 254
  10. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 4 192

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Ako sme prestali byť súdružkami a súdruhmi

Sloboda nie je dedičné právo. Žiadna generácia ju nedostáva hotovú a dokonanú: pripravenú na konzumáciu.

Protestné zhromaždenie Za slušné Slovensko na Námestí SNP v Bratislave.

S Kočnerom si dohadoval stretnutie aj bývalý šéf vojenských tajných

Skuhra šéfoval Vojenskému obrannému spravodajstvu za ministra Glváča.

Riaditeľ Vojenského spravodajstva Ľubomír Skuhra.
Marek Hamšík v zápase proti Azerbajdžanu.
Podcast Dobré Ráno

Neprehliadnite tiež

Starbucks ide prvýkrát do centra. Na ulicu sa chystá aj Costa Coffee

Značky si vybrali známe bratislavské námestia.

Vallo dá developerom viac bytov, nie zadarmo. Hra na sklady sa tým skončí

Mesto pracuje aj na elektronizácii podávania žiadostí.

Výbohovci ukázali, ako prerobili Spilku v Steine na kancelárie

Jediná pôvodná časť pivovaru je zrekonštruovaná.