Utorok, 11. máj, 2021 | Meniny má BlaženaKrížovkyKrížovky

Marketingový plán má svoje pravidlá

Marketingový plán je niečo ako Columbova žena. V inom zmysle, nikto ho presne nepozná, ale každý vie, že je pre biznis lepšie ho dodržiavať. Je to nepísaná kniha pravidiel, ktoré sa síce nikde neuvádzajú, nezapisujú do výročných kníh, ale ktoré fungujú pre väčšinu firiem a podnikateľov. Ako stvoriť dobrý marketingový plán?

Zdroj: Shutterstock.com

Pravda je, že pre slovenský biznis je marketingový plán skôr novinkou. Len odnedávna si spoločnosti začali osvojovať moderné princípy tvorby biznisu a spolu s nimi aj potrebu plánovať, definovať zákazníka, správne komunikovať navonok, cieliť či časovať.

Poznať svojho kupca. Kým biznis plán má pomôcť firme určiť svoje smerovanie, marketingový plán by jej mal pomôcť pochopiť, ako sa k tomu cieľu dostať – detailným naplánovaním jednotlivých krokov. Zo skúseností viacerých medzinárodných firiem, ktoré sa snažili definovať správny marketingový plán, vyplynulo jediné – dokonalý marketingový plán buď neexistuje, alebo ho naformulovať nedokážete. Všetko je len pokus priblížiť sa najlepšiemu možnému nastaveniu biznisu. Pre viaceré firmy je ale spoločným menovateľom zákazník. Predaj a nákup závisí často len od neho, takže je to práve zákazník, na ktorého je sústredná všetka komunikácia firmy.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa profesora marketingu Roberta Thomasa, ktorý marketingovému plánu venoval viacero blogov, je práve definovanie a najmä pochopenie myslenia a správania zákazníka a konkurencie kľúčovým prvkom dobrého plánu.

Urobte to! Ako uvádza finančný portál Businessnewsdaily.com, marketingový plán by mal byť viac analýzou – detailným pohľadom na to, prečo by potenciálny zákazník mal využívať vašu službu či kupovať váš tovar. Ako ďalší aspekt uvádza, že firma sa má sústrediť na svojho vlastného zákazníka. Nehľadať ihlu v kope sena, ale vedieť nájsť tú „správnu kopu“. To isté platí o vašej konkurencii a analýze jej komunikácie a predaja navonok. Musíte nájsť výhodu, ktorú chcete predať zákazníkovi.

SkryťVypnúť reklamu

Marketingový plán by mal vedieť identifikovať túto výhodu. Následne by mal podnikateľ vedieť, ako vaše prednosti čo najlepšie komunikovať a dostať do povedomia špecifickéhozákazníka. Tým môže byť aj správny slogan v správnom čase a pre správnu klientelu. Spomínate si ešte na heslo „Just do it“ („Urob to“) od značky Nike? Samozrejme, že áno, pretože bolo také chytľavé, že sa s ním chceli všetci športovci identifikovať.

Outsourcujte. To isté platí o definovaní najlepších spôsobov, ako treba komunikovať. Kým väčšina firiem sa dnes učí správne narábať s marketingom sociálnych sietí, výhodou, s ktorou môže rátať dobrý marketingový plán, je využitie outsourcingových služieb. Jednoducho sa oplatí zveriť správne nastavenie komunikačnej kampane ľuďom, ktorí sa na to špecializujú.

SkryťVypnúť reklamu
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PDE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4PDE na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  2. Poistkou dlhej životnosti kúpeľne je hydroizolácia
  3. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie investície
  4. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur
  5. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  7. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  8. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  9. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  10. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  1. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  2. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  3. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  4. Posúvajú svet k lepšiemu: Sociálni inovátori
  5. Kupujete nový spotrebič? V PLANEO Elektro naň dostanete zľavu
  6. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur
  7. Poistkou dlhej životnosti kúpeľne je hydroizolácia
  8. New financial contribution for meals vs. meal vouchers
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  10. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  1. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 16 120
  2. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 13 758
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 11 155
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 10 977
  5. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 9 541
  6. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 8 020
  7. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 110
  8. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 6 501
  9. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 6 120
  10. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 5 898
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vakcína Vaxzevria od britsko-švédskeho konzorcia Astra Zeneca. Ilustračné foto

Verdikt má padnúť tento týždeň.

3 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Tretí oblet Sputnika

Peter Tkačenko

Lengvarský je zjavne málo nadšený pre ruskú vakcínu.

7 h
Vpravo prezidentka SR Zuzana Čaputová a vľavo Petra Vlhová, celková víťazka Svetového pohára alpských lyžiarok v sezóne 2020-2021 počas prijatia v Prezidentskom paláci v Bratislave 30. marca 2021.

Podnet podal Martin Daňo.

5 h
Ilustračné foto.

Zničenú úrodu preosiali.

14 h

Neprehliadnite tiež

Televízna technológia spoločnosti Streamstar.

Presadzujú sa najmä digitálne technológie.

6 h
Ilustračné foto.

Zničenú úrodu preosiali.

14 h
Miro Šatan je veľkým fanúšikom golfu.

Ikonický kapitán sa nechal nachytať.

7. máj
Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)

S majetkom firmy nemôže spoločník narábať ako s vlastným.

23 h