Nedeľa, 28. november, 2021 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Marketingový plán má svoje pravidlá

Marketingový plán je niečo ako Columbova žena. V inom zmysle, nikto ho presne nepozná, ale každý vie, že je pre biznis lepšie ho dodržiavať. Je to nepísaná kniha pravidiel, ktoré sa síce nikde neuvádzajú, nezapisujú do výročných kníh, ale ktoré fungujú pre väčšinu firiem a podnikateľov. Ako stvoriť dobrý marketingový plán?

Zdroj: Shutterstock.com

Pravda je, že pre slovenský biznis je marketingový plán skôr novinkou. Len odnedávna si spoločnosti začali osvojovať moderné princípy tvorby biznisu a spolu s nimi aj potrebu plánovať, definovať zákazníka, správne komunikovať navonok, cieliť či časovať.

Poznať svojho kupca. Kým biznis plán má pomôcť firme určiť svoje smerovanie, marketingový plán by jej mal pomôcť pochopiť, ako sa k tomu cieľu dostať – detailným naplánovaním jednotlivých krokov. Zo skúseností viacerých medzinárodných firiem, ktoré sa snažili definovať správny marketingový plán, vyplynulo jediné – dokonalý marketingový plán buď neexistuje, alebo ho naformulovať nedokážete. Všetko je len pokus priblížiť sa najlepšiemu možnému nastaveniu biznisu. Pre viaceré firmy je ale spoločným menovateľom zákazník. Predaj a nákup závisí často len od neho, takže je to práve zákazník, na ktorého je sústredná všetka komunikácia firmy.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa profesora marketingu Roberta Thomasa, ktorý marketingovému plánu venoval viacero blogov, je práve definovanie a najmä pochopenie myslenia a správania zákazníka a konkurencie kľúčovým prvkom dobrého plánu.

Urobte to! Ako uvádza finančný portál Businessnewsdaily.com, marketingový plán by mal byť viac analýzou – detailným pohľadom na to, prečo by potenciálny zákazník mal využívať vašu službu či kupovať váš tovar. Ako ďalší aspekt uvádza, že firma sa má sústrediť na svojho vlastného zákazníka. Nehľadať ihlu v kope sena, ale vedieť nájsť tú „správnu kopu“. To isté platí o vašej konkurencii a analýze jej komunikácie a predaja navonok. Musíte nájsť výhodu, ktorú chcete predať zákazníkovi.

SkryťVypnúť reklamu

Marketingový plán by mal vedieť identifikovať túto výhodu. Následne by mal podnikateľ vedieť, ako vaše prednosti čo najlepšie komunikovať a dostať do povedomia špecifickéhozákazníka. Tým môže byť aj správny slogan v správnom čase a pre správnu klientelu. Spomínate si ešte na heslo „Just do it“ („Urob to“) od značky Nike? Samozrejme, že áno, pretože bolo také chytľavé, že sa s ním chceli všetci športovci identifikovať.

Outsourcujte. To isté platí o definovaní najlepších spôsobov, ako treba komunikovať. Kým väčšina firiem sa dnes učí správne narábať s marketingom sociálnych sietí, výhodou, s ktorou môže rátať dobrý marketingový plán, je využitie outsourcingových služieb. Jednoducho sa oplatí zveriť správne nastavenie komunikačnej kampane ľuďom, ktorí sa na to špecializujú.

SkryťVypnúť reklamu
Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  9. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  10. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  1. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  2. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  5. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  10. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 297
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 512
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 261
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 118
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 128
  6. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 635
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 406
  8. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 336
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 872
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 805
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Víťazná americká lyžiarka Mikaela Shiffrinová (uprostred) pózuje v cieli s druhou Slovenkou Petrou Vlhovou (vľavo) a treťou Švajčiarkou Wendy Holdenerovou (vpravo).

Slovenská lyžiarka skončila druhá.


1 h
Spisovateľ Lukáš Cabala.

Vedie antikvariát a píše knihy.


24. nov
Aj na území dnešného Slovenska máme zdokumentované prípady, kedy sa medvedice ujali ľudských detí.

Pre dobro mláďat sú aj promiskuitné.


26. nov
Peter Tkačenko

Pochovávať vládu pre dlhovú brzdu a dôchodky je absurdné.


8 h

Neprehliadnite tiež

Podpredseda vlády a minister financií Igor Matovič

Na úroveň vakcinácie má vplyv aj podpora od populárnych politikov.


26. nov
Rozostavaný komplex Silver Resort.

Projekt Silver Resort vlastní prešovská firma.


25. nov
Zľava: Samuel Oriňák, Daniel Ďurica

Dynamicky rastúca spoločnosť stavila na férovosť a ľudský prístup.


26. nov

SME diskusné fórum o horúcich témach agro sektora.


SME Konferencie 25. nov

Blogy SME

  1. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  2. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  7. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  8. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 333
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 309
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 497
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 466
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 6 071
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 141
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 616
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 021
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu