Podľa Michala Poppeho z agentúry Blue-web sa musí dať firemná web stránka ľahko nájsť cez vyhľadávače po zadaní relevantných kľúčových slov, ktoré sú dôležité pre váš biznis. „A keď už návštevník príde na stránku, musí ju vedieť ľahko používať a získať na nej informácie, ktoré hľadal‚“ dodáva M. Poppe. „Zároveň by mala stránka zákazníka presvedčiť k takzvanej konverzii, teda aby si objednal tovar, odoslal dopyt alebo sa prihlásil na odber bulletinu.“
Podľa Andreja Panáka z agentúry Monumental je dôležité, čo web stránka obsahuje z technickej a čo z obsahovej stránky. Z technickej by mala byť responzívna, rýchla, graficky jednoduchá, moderná, napojená na redakčný systém a mala by zároveň spĺňať všetky štandardy. „Z obsahovej stránky musí zákazníka uspokojiť. Ak zákazník hľadá na webe nejaké informácie, služby či produkty, vaša web stránka by mu ich mala poskytnúť,“ vysvetľuje A. Panák.
OD AGENTÚRY. Ak si podnikateľ vyberie webovú stránku od agentúry, môže čakať profesionálnu prácu za primeranú cenu. „Kvalitná stránka si vyžaduje veľa času, preto aj cena bude logicky vyššia,“ hovorí A. Panák. Varuje‚ že vo vysoko konkurenčnom prostredí s lacnou – a možno aj zlou – web stránkou len ťažko prerazíte. Cena za dobrú firemnú stránku s viacerými úrovňami‚ rôznorodým obsahom‚ prispôsobenú brandu sa podľa odborníkov pohybuje v rozmedzí od dvetisíc do päťtisíc eur. Zvyčajne sa za kvalitu oplatí priplatiť. Nie vždy je však vyšší rozpočet zárukou. „Napríklad lokálne kaderníctvo nepotrebuje web stránku za tisíce eur,“ dodáva.
Dôležitejší ako pekné farbičky a rámiky je obsah web stránkyAgentúry však robia chybu, ak drvivú väčšinu rozpočtu dajú na programovanie, technický vývoj web stránky. „Viac času a peňazí je dôležité venovať na fázy pred samotným programovaním, teda analýzu kľúčových slov, konkurencie‚ trendov, SWOT analýzu [silných a slabších stránok biznisu – pozn. Profit], hĺbkové rozhovory so zákazníkmi firmy alebo používateľské testovanie prototypu. Len tak je možné urobiť stránku, ktorá splní očakávania cieľovej skupiny‚“ radí M. Poppe.
UROB SI SÁM. Niektorí podnikatelia sa rozhodnú pre možnosť vytvoriť si stránku cez voľne dostupnú plat- formu. „Odporúčal by som používať prednostne opensourceové CMS systémy na správu obsahu ako napríklad WordPress. Sú populárne pre jednoduchosť používania, bohaté možnosti rozšírení a najmä vďaka veľkej komunite ľudí, ktorí si navzájom radia a pomáhajú pri tvorbe a spravovaní stránok,“ hovorí Peter Nemčok z Webikonu. Výhodou je tiež, že nemusíte platiť licenčné poplatky a nie ste viazaní na tvorcu systému.
Čas, ktorý človek strávi pri tvorbe vlastnej web stránky, je rôzny. Jednoduchá sa dá vyrobiť aj za deň, ale pri komplexnejších stránkach to môže zabrať niekoľko týždňov i mesiacov. „Čas prípravy sa dá skrátiť, ak si dopredu naštudujete, ako v danom systéme pracovať. Prípadne môžete absolvovať aj školenie,“ radí P. Nemčok...