Najväčší pokles záujmu zaznamenalo u našich susedov Turecko. Podľa Michala Tůmu, marketingového riaditeľa českej agentúry Invia, ktorá na internete predáva produkty troch stoviek českých touroperátorov, medziročné porovnanie zájazdov first minute predaných do januára naznačuje pomerne výrazné zmeny. Ako uviedol pre portál iDNES.cz‚ vlani tu malo Turecko podiel 15,5 percenta, v tomto roku je to len šesť percent.
Grécko na tom síce stále nie je zle‚ ale výrazný pokles zaznamenala aj táto tradične obľúbená destinácia. Vlani sa tam v rámci first minute vychystalo takmer tridsať percent dovolenkárov, tento rok si do januára objednalo zájazd do Grécka len 23,5 percenta.
Až o polovicu klesol predaj dovoleniek do Egypta a Tuniska. Pozornosť českej klientely sa namiesto toho sústreďuje na Bulharsko (takmer o polovicu viac než vlani) a Chorvátsko (o vyše tretinu zvýšený predaj).