Milovník PC hier bol pre mňa čudák zo vzduchotesne uzavretej miestnosti, ktorého svet možno vtesnať do štyroch slov: kola, čipsy, počítač a myš. Moju averziu k hrám narušil až fenomén Ingressu. Pasívnych hráčov mení na bláznov, ktorí sú pre hru ochotní našliapať sto peších kilometrov mesačne, cestovať na najbláznivejšie miesta našej planéty a pod rúškom noci sa meniť na tajných agentov.
Hra vás vytiahne na miesta, na ktorých ste v živote neboli. Alebo na miesta, ktoré dôverne poznáte, nikdy ste však nemali tušenia, že ukrývajú zvláštny skvost„Môj najstarší syn, podobne ako ja, miluje počítačové hry. Dlho som sa však nevedel zmieriť s tým, že ho držia prilepeného na gauč. Túžil som do nich vniesť nový pohyb a vzduch. Chceli sme, aby ľudia začali vnímať miesta, okolo ktorých prechádzajú každý deň, novými očami a so skutočným záujmom,“ vyznáva sa veterán spoločností Google Earth a Google Maps John Hanke z Niantic Labs, ktoré stoja za Ingressom. „Pokladom je sociálny rozmer hry a objavovanie krajiny. Ľudia si vytvárajú nové známosti. Zažívajú cestovateľské dobrodružstvá, ktoré by nikdy nezažili.“
Našli novú rodinu
„Tí, ktorí v minulosti naberali na hmotnosti, ju vďaka tejto hre konečne strácajú,“ hovorí programátorka Gabriela Macková, jedna z prvých slovenských prívrženkýň tejto hry. Na začiatku bola jej odporcom. „Opantala mojich kamarátov. Kamkoľvek sme sa vybrali, cesta nám trvala trikrát dlhšie ako zvyčajne.“ Zlom nastal, keď pred troma rokmi ukončila vzťah a zatúžila po zmene.
„Hľadala som niečo na rozptýlenie, chcela som spoznať nových ľudí a začať cestovať.“ Pred troma rokmi išla z domu rovnou čiarou do práce a naopak. Dnes každé dva mesiace niekam cestuje. „Ingress ponúka priateľov na celej planéte. Ak sa potrebujete ubytovať v Japonsku či v Nemecku, niekto z miestnych členov vám určite pomôže,“ dodáva Gabriela.

Zdroj: Vladimír Kampf
MODRÍ A ZELENÍ AGENTI
Ingress je exteriérová hra voľne dostupná pre Androidy a iPhony. Funguje so zapnutým GPS a internetom. Ingress má niečo z J.J. Abramsa, z geocachingu aj z World of Warcraft. Hra je vystavaná na vedecko-fantastickom príbehu. Jedného dňa sa na Zemi začali objavovať záhadné miesta, portály s exotickou hmotou. Pochádza od mimozemskej civilizácie, ktorá sa v hre popisuje ako Tvarovači (Shapers).
Hráči sú rozdelení na dva tábory: Osvietení (Enlightened) – Zelení veria, že portály chcú ľudstvu pomôcť v rozvoji. Odporcovia (Resistance) – Modrí sú skeptickí. Neželajú si, aby mimozemšťania zasahovali do vývoja na Zemi. Oba tábory bojujú o ovládnutie portálov. Cieľom agenta je fyzicky sa priblížiť k portálu a pomocou špeciálneho rezonátora v mobile ho farebne označiť a získať pre svoj tím. Čím viac portálov v rámci tímu strategicky spojíte, tým budú odolnejšie proti útokom nepriateľských agentov.
Láska v mobile
„Tak v pondelok večer o ôsmej! S kolegom Quklerom z mojej frakcie sa stretávame v Next Apache na Panenskej v Bratislave. Potrebujeme si vyjasniť stratégiu, akú budeme používať najbližšie obdobie na tábor Zelených,“ napísal môj známy, finančný analytik amerického pôvodu žijúci na Slovensku, ktorého v Ingresse všetci poznajú pod pseudonymom OpenTaco. Prečo štyridsaťpäťročný nadpriemerne inteligentný muž s láskou k filozofii, literatúre, cestovaniu a umeniu trávi večery plánovaním vojenských operácií so svojím smartfónom?
V Next Apache sedeli obaja. OpenTaco s vydavateľom Quklerom. Keď sa po pár minútach zvrtla reč na Ingress, oči sa im rozsvietili ako malým chlapcom pri slove Vianoce. „Pomocou Ingressu vidíme svet úplne iný. Hoci som Bratislavu poznal celkom dôverne, okolo mnohých artefaktov som prešiel tisíc ráz a nikdy som si ich nevšimol,“ hovorí Taco.
Hviezdou sa stal Trevor Clunn, ktorý za rok vďaka Ingressu schudol 63 kíl