Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Test Profitu: Volvo s elektrickým dopingom

So záujmom sme prijali možnosť vyskúšať mimoriadne výkonný hybridný derivát Volvo XC90 T8. Aj preto, že v technickom preukaze má provokačnú priemernú spotrebu 2,1 litra na sto kilometrov. Už vieme, aká je pravda.

Plug-in hybrid s typovým označením Volvo XC90 T8 sa navonok od modelov s klasickým pohonom líši len minimálne – krytom na ľavom prednom blatníku, pod ktorým sa skrýva zásuvka elektrického napájania.

PÄŤ REŽIMOV. Na výber je režim Hybrid, ktorý kombinuje benzínový štvorvalec s elektromotorom, Power mobilizuje maximálny výkon všetkých motorov, Pure electric zapája výhradne elektrický pohon a Save udržiava aktuálnu kapacitu batérie na neskoršie využitie.

Originálny je tiež joystick suplujúci rukoväť voliacej páky automatickej prevodovky. Zvyšok je už klasický interiér XC90 – v danom prípade maximálne fajnový. trojica mo torov . Hybridný pohon tvorí vpredu uložený benzínový prepĺňaný štvorvalec 2,0 l (237 kW/322 k) a elektromotor (60 kW/82 k) umiestnený pri zadnej náprave, ktorú aj poháňa.

SkryťVypnúť reklamu

Tretí – menší elektromotor (34 kW/46 k) zaradený medzi spaľovací motor a prevodovku slúži na (tiché) štartovanie, dobíja akumulátory a pri maximálnom nasadení svojím výkonom pomáha dvom výkonnejším agregátom. Akumulátory sú uložené pozdĺžne v stredovom tuneli. Tým optimalizujú ťažisko auta a neznižujú jeho prepravnú kapacitu.

ZATIAĽ V NORME. Pred testom spotreby akumulátor v noci nabijeme z 230-voltovej domácej elektrickej siete. Ráno máme pred sebou zhruba sto kilometrov jazdy na vytýčenom okruhu počas bežnej premávky.

Zdroj: Volvo

Trať v prvej tretine vedie po Bratislave, občas mierne zo svahu. Ďalšia tretina patrí vonkajšiemu okruhu a diaľnici, posledná tretina prechádza znovu prímestskými okresnými cestami a mestom s miernym stúpaním. Po nehlučnom štarte volíme režim Hybrid a len v sprievode šumu pneumatík absolvujeme prvé kilometre predpisovou päťdesiatkou.

SkryťVypnúť reklamu
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PM4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4PM4 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 440
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 645
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 739
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 304
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 026
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 519
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 412
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 231
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 344
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 238
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Testovanie v Dolnom Kubíne.