Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Test Profitu: Volvo s elektrickým dopingom

So záujmom sme prijali možnosť vyskúšať mimoriadne výkonný hybridný derivát Volvo XC90 T8. Aj preto, že v technickom preukaze má provokačnú priemernú spotrebu 2,1 litra na sto kilometrov. Už vieme, aká je pravda.

Plug-in hybrid s typovým označením Volvo XC90 T8 sa navonok od modelov s klasickým pohonom líši len minimálne – krytom na ľavom prednom blatníku, pod ktorým sa skrýva zásuvka elektrického napájania.

PÄŤ REŽIMOV. Na výber je režim Hybrid, ktorý kombinuje benzínový štvorvalec s elektromotorom, Power mobilizuje maximálny výkon všetkých motorov, Pure electric zapája výhradne elektrický pohon a Save udržiava aktuálnu kapacitu batérie na neskoršie využitie.

Originálny je tiež joystick suplujúci rukoväť voliacej páky automatickej prevodovky. Zvyšok je už klasický interiér XC90 – v danom prípade maximálne fajnový. trojica mo torov . Hybridný pohon tvorí vpredu uložený benzínový prepĺňaný štvorvalec 2,0 l (237 kW/322 k) a elektromotor (60 kW/82 k) umiestnený pri zadnej náprave, ktorú aj poháňa.

SkryťVypnúť reklamu

Tretí – menší elektromotor (34 kW/46 k) zaradený medzi spaľovací motor a prevodovku slúži na (tiché) štartovanie, dobíja akumulátory a pri maximálnom nasadení svojím výkonom pomáha dvom výkonnejším agregátom. Akumulátory sú uložené pozdĺžne v stredovom tuneli. Tým optimalizujú ťažisko auta a neznižujú jeho prepravnú kapacitu.

ZATIAĽ V NORME. Pred testom spotreby akumulátor v noci nabijeme z 230-voltovej domácej elektrickej siete. Ráno máme pred sebou zhruba sto kilometrov jazdy na vytýčenom okruhu počas bežnej premávky.

Zdroj: Volvo

Trať v prvej tretine vedie po Bratislave, občas mierne zo svahu. Ďalšia tretina patrí vonkajšiemu okruhu a diaľnici, posledná tretina prechádza znovu prímestskými okresnými cestami a mestom s miernym stúpaním. Po nehlučnom štarte volíme režim Hybrid a len v sprievode šumu pneumatík absolvujeme prvé kilometre predpisovou päťdesiatkou.

SkryťVypnúť reklamu
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PM4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4PM4 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 530
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 936
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 387
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 096
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 816
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 317
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 479
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 545
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 277
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 002
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

SACR lákala zahraničných turistov na Slovensko.
Letecký pohľad na Bratislavu.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Štefan Holý.
EKONÓMIA ĽUDSKOU REČOU

Fiktívne faktúry, predaj bez bločku, karusely. Ako sa podvádza s DPH?

DPH prinesie do štátnej kasy viac ako 6 miliárd eur.

Ilustračné foto.