Ako píše český denník Hospodářské noviny, cena transakcie nebola zverejnená. Podľa generálneho riaditeľa Albatros Media Václava Kadleca Egmont je pre nich zaujímavý tým, že je súčasťou celosvetovej skupiny, a teda má v portfóliu tituly, ktoré nezávislý vydavateľ z relatívne malej krajiny nemôže nikdy priamo získať.
Vďaka dohode bude môcť Albatros Media využívať lokálnu licenciu pre český trh aj v prípade práv, ktoré Egmont globálne nakúpi v budúcnosti. Vydavateľstvo tiež bude môcť určitý čas využívať logo Egmontu.
Biznis Albatros Media staval na tradičnej českej značke detských kníh, ktorej história siaha až do roku 1949. Firmu vlastnia manželia Jaroslav a Silke Horákovci a v posledných rokoch sa stala najväčšou na domácom knižnom trhu. Hoci trh s knihami za uplynulé roky stagnoval, Albatros zarobil najmä na tom, že je zameraný na deti a mládež. Napríklad vo Veľkej Británii zaznamenala minulý rok literatúra pre mládež najvyššie tržby v histórii.