„U zákazníkov sú vernostné programy veľmi obľúbené, poskytujú im totiž mnoho výhod, akými sú zľavy, odmeny za nákupy a špeciálne ponuky. Zároveň by ale väčšina zákazníkov mala radšej tieto výhody v jednej platobnej karte,“ vysvetľuje Josef Machala zo spoločnosti MasterCard. Možnosť zlúčenia vernostných kariet do karty platobnej podľa prieskumu uvítalo 71 percent vlastníkov viacerých kariet. Bonusy by tak získavali automaticky pri nákupe.
Priemerný počet používaných kariet je tri na osobu, ľudia však najčastejšie používajú dve vernostné karty. Prieskum tiež ukázal, že ženy sú častejšími užívateľmi vernostných programov. V priemere vlastnia 4,5 karty a 3,4 často používajú, na mužov potom pripadá 3,5 vlastnených a 2,7 používaných vernostných kariet.
Z hľadiska veku sú najčastejšími užívateľmi vernostných programov ľudia z ekonomicky najsilnejšej vekovej kategórie 35 až 44 rokov, na ktorú pripadá 4,9 vlastnených a 3,6 využívaných vernostných kariet. Značný je aj rozdiel medzi tými, ktorí bežne platia platobnou kartou, a tými, ktorí ju nevyužívajú. Ľudia skeptickí ku platobným kartám sú menej ochotní využívať aj vernostné programy, na jedného pripadá v priemere 2,8 vlastnených a 2,5 užívaných vernostných kariet. Platobnú kartu vlastní 85 percent Slovákov, tí majú v priemere 4,2 vernostnej karty a z nich ju často využíva 3,1.