Jednu z najrozšírenejších reklamných sietí prevádzkuje spoločnosť Google pod názvom Google Display Network. Značky si cez túto reklamnú sieť platia zobrazovanie svojich reklám na rôznych webových stránkach a Google Display Network vypláca stránkam, ktoré zobrazujú takéto reklamy‚ niekedy až 70 percent z ceny kampane.
Reklamné siete však nerozlišujú, či sa reklama zobrazuje na serióznom médiu s pravdivými a objektívnymi správami alebo na stránke, ktorá propaguje nenávistné heslá či konšpiračné teórie. Odhaliť ich možno iba spätnou kontrolou štatistík, keď už je neskoro.
Zadávatelia reklám tak priamo finančne podporujú weby so sporným obsahom. Ohrozujú zároveň reputáciu svojej spoločnosti. „Reklamné systémy zvyčajne filtrujú iba erotický obsah alebo stránky, ktoré otvorene porušujú zákon. Mimoriadne konšpiračné či extrémistické weby si ale vyžadujú dôkladnejšie preverenie a to je hlavná úloha nášho projektu,“ vysvetľuje riaditeľ digitálnej agentúry NetSuccess Ján Urbančík. Hovorí o projekte Konspiratori.sk.