Refinančný ošiaľ pomohol k zlepšeniu povedomia o financiách. Dlžníci boli motivovaní hľadať vhodné a kvalitné informácie. Platí totiž, že kto chce výhodnejší úver na bývanie, jednoznačne potrebuje porovnávať. Kým u jedného to znamená návštevu viacerých pobočiek jednej banky, iný pozrie ponuky dvoch či troch bánk. Pritom najlepšie a zároveň najpohodlnejšie je porovnať ponuku všetkých bánk a na jednom mieste. A vedia to aj klienti bánk.
„Počet porovnaní na portáli FinancnaHitparada.sk totiž vo februári vzrástol o 50 percent, v marci až o 85 percent a v apríli priebežne o 38 percent oproti dlhodobému priemeru. Takéto správanie predsa nie je typické pre finančne negramotného človeka,“ konštatuje analytik portálu FinancnaHitparada.sk Pavel Škriniar.
Záujem vrcholil okolo dátumu 21. marec, keď do platnosti vstúpilo obmedzenie poplatku za predčasné splatenie hypotéky. „A že návštevnosť súvisí so zmenou legislatívy dokazujú zmeny návštevnosti ostatných porovnávacích sekcií. Tie neboli až takto výrazné. Z toho môžeme vyvodiť jednoduchý záver: Legislatívou nariadené zlacnenie predčasného skončenia úverového vzťahu malo blahodarný účinok na všeobecné povedomie o hypotékach,“ hovorí P. Škriniar.