V anglickom Manchestri vo veľkom hypermarkete zaviedli v sobotné dopoludnia tichú hodinku. Na šesťdesiat minút vypnú muziku a reklamné hlásenia. Urobili to vraj špeciálne pre autistov, ktorí sa v hlučnom prostredí zle orientujú. Tiché hodiny a možno aj celé dni by si však zaslúžili všetci.
Zvukový smog na nás útočí zo všetkých strán. Mestský človek už takmer nevníma, že ani v noci nie je úplné ticho a tma. Hladina hluku sa na chvíľu zníži, aby sa ráno opäť naštartovala. Okrem áut a vlakov koncertujú zbíjačky, vŕtačky, miešačky. Skupina Team mala hit o reklame na ticho. Paľo Habera spieval aj o tom, že ticho sa dá zohnať len pod rukou. Hrozné, ale asi mal pravdu.
Slovenské obchodné centrá od zahraničných vzorov prevzali všadeprítomnú hudbu, ktorá viac obťažuje, ako osviežuje. V každom obchode znie iná pieseň, ale zlievajú sa do jednej nepríjemnej. Marketingoví mágovia si asi myslia, že hudba zvyšuje nákupný apetít.