Vedľa sídla svojej firmy v Moravanoch nad Váhom pri Piešťanoch postavil šesťdesiatdvaročný Ján Horňák Classic Car Museum. V presklenej hale má okrem desiatich historických áut aj motocykle, bicykle a motokáru, na ktorej ukončil reprezentáciu. Poháre, medaily a diplomy zo súťaží už nemá kam ukladať. Štrnásť ďalších starých áut vystavuje v piešťanských kúpeľoch. Najstarší v zbierke je americký Hupmobile z roku 1909, z čias, keď v USA fungovalo pätnásťtisíc automobiliek.
Je to čosi ako motorizovaný kočiar. Bez smeroviek, s petrolejkami v reflektoroch a pneumatikami na drevených kolesách. Tento dvojlitrový štvorvalec, s dvoma rýchlosťami dopredu a jednou dozadu je stále pojazdný. Na sto kilometrov potrebuje pätnásť litrov benzínu a za hodinu prejde aj osemdesiat kilometrov. Americký šesťvalcový Packard Touring Sport z roku 1925 je zasa autom tej istej značky, ktorou po prelete Atlantiku pilot Charles Lindbergh absolvoval triumfálnu jazdu jasajúcim špalierom Newyorčanov.

Veterán so štvorkolesovými veteránmiZdroj: Profit / Ján Blažej | Petit Press 2016
UNIKÁTY. Legendou je aj Packard Club Sedan z roku 1935. Má dvanásťvalcový motor s výkonom 175 koní, ktoré vytiahli aj 140-kilometrovú rýchlosť. Spotreba? Tridsaťpäť litrov na sto kilometrov. Znalci oceňujú hydraulické nastavovanie ventilov, posilňovač spojky, brzdy a ďalšie fajnovosti. Američania ho považujú za svoj Rolls-Royce, luxus, ktorý stál 5 600 dolárov, kým Ford T bol len za 168. Modely Club Sedan v tridsiatych rokoch vozievali prezidentov, ale aj mafiánov. Tento typ chcel mať aj Stalin. Packard je firma z histórie. V roku 1959 ju pohltili General Motors.