S reklamáciou akéhokoľvek zakúpeného tovaru má za uplynulý rok skúsenosť každý druhý Slovák. Pokiaľ ale boli nespokojní s poskytovanými službami, väčšinou to nechali tak. Len štyri percentá Slovákov vlani reklamovali nejakú službu.
Najviac oficiálnych sťažností bolo na mobilných operátorov a poštu. Pri tovaroch zväčša nezáleží na cene. Len dvanásť percent opýtaných uviedlo, že berú do úvahy hodnotu veci, ktorú chcú reklamovať. Ak za niečo zaplatili menej ako dvadsať eur, majú pocit, že sa im do reklamácie neoplatí investovať čas a úsilie. A to, kedy reklamovanú vec kúpili, taktiež nehrá až takú podstatnú úlohu.
Siedmi z desiatich respondentov totiž vrátia tovar až na poslednú chvíľu, kým je ešte v záručnej lehote. Prieskum, ktorý si dala v marci 2016 urobiť spoločnosť Home Credit Slovakia, však zároveň ukázal, že 44 percent Slovákov sa neozve, hoci majú na reklamáciu tovaru alebo služby evidentné právo.