Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Keď k biznisu vedú túlavé topánky

Cesta je cieľ. Oplatí sa kráčať, ak je na konci nápad, ktorý zmení život a stane sa novým začiatkom. Dva príbehy trojice Slovákov naznačujú, že podnet na rozbehnutie úspešného biznisu možno nájsť aj v ďalekej Ázii a potom doma vyrábať originálne produkty. Značky Froggywear a VirginCoconut sú symbolom novej vlny podnikateľov.

Froggywear Jany Bartovicovej

Cestovanie zmenilo život nejednému dobrodruhovi. Príbeh slovenskej značky Froggywear sa začal písať vďaka chuti objavovať svet. Z vyštudovanej programátorky Jany Bartovicovej vyše štyri roky práce v zahraničných korporáciách postupne vycicali energiu. Dlhé hodiny v kancelárii, nočné služby a čoraz väčšia rutina ju priviedli k radikálnemu kroku – dať výpoveď, kúpiť si jednosmernú letenku a aspoň nejaký čas sa na plný úväzok venovať len cestovaniu.

Keď J. Bartovicová hľadala spôsob, ako odľahčiť ťažkú batožinu na cestách, dostala nápad, ktorý postupne premieňa na úspešný biznis. Značka funkčného oblečenia z merinovej vlny, ktoré sama navrhuje, šije aj testuje, dnes uľahčuje putovanie milovníkom turistiky, cestovateľom i športovcom doma i v zahraničí.

SkryťVypnúť reklamu

ŽIVOT Z BATOHA. „Mala som našetrené, bola som bez záväzkov a potrebovala som nakopnúť, zažiť „wow“ efekt. Uvažovala som, že by som neskôr mohla robiť sprievodkyňu v cestovnom ruchu, ale chcela som mať zážitky z prvej ruky,“ hovorí 32-ročná Bratislavčanka. Áziu si kúsok po kúsku plánovala vychutnávať aspoň šesť mesiacov. Zbaliť sa na taký dlhý čas do jedného batoha, ktorý jej mal na pol roka „prirásť“ k chrbtu, nebolo jednoduché.

Keď k biznisu vedú túlavé topánkyZdroj: Zuzana Zimmermanová | Petit Press 2016

O tom, že riešením tohto rébusu si podvedome pripravuje pôdu na skvelý podnikateľský štart, vtedy ešte netušila. „Rozmýšľala som, ako sa zbaliť tak, aby mi nič potrebné nechýbalo, a zároveň tak, aby som toho mala čo najmenej. Potrebovala som multifunkčné, praktické a pohodlné veci. Už predtým som počula o merinovej vlne, ale dostupné oblečenie sa mi zdalo drahé. Moja sestra, ktorá vtedy na materskej šila plienky a detské oblečenie, mi poradila, aby som si ušila oblečenie sama. Keďže látky neboli také drahé ako hotový produkt, dala som si pár metrov poslať z Fínska a ušila z nich prvé skúšobné tričká,“ hovorí J. Bartovicová.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže nechcela nič nechať na náhodu, tričká začala testovať už počas svojich posledných pracovných týždňov v prekúrených kanceláriách.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PTH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4PTH na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 406
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 050
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 845
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 216
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 775
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 689
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 540
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 439
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 437
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 294
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Cestovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Cestovanie
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Daniel Lipšic.

Krajniak a Lipšic sa poznajú dekády.

5 h

Má jeden z kandidátov aj špeciálne zaobchádzanie?

2 h