Názorov na miléniovú generáciu, teda ľudí narodených v rokoch 1986 až 2000, je hneď niekoľko. Hoci prevláda všeobecný názor, že mladí radi míňajú a spotrebúvajú, štúdia švajčiarskej banky UBS naopak tvrdí, že títo jednotlivci sú konzervatívnejší, než by sa mohlo zdať.
Nedôvera v starý systém. Ak aj míňajú na spotrebný tovar a technológie, investujú rovnako ako ich starí rodičia, tvrdia Švajčiari. Sú menej otvorení podstupovať riziko, a preto ich menej oslovujú investičné produkty. Inými slovami, peniaze radšej vidia na svojom bankovom účte či v podobe spotrebného tovaru než vložené v podielových fondoch. Ako dodáva banka UBS, v niečom za tento prístup môže aj obdobie po rokoch 2008, keď svet zasiahla finančná kríza a vniesla do nastupujúcej generácie nedôveru voči finančným a sporiacim produktom.
Banka v správe ďalej uvádza, že táto generácia nielenže má skúsenosti s hľadaním práce na pracovnom trhu, ale málo verí aj v hodnotu dôchodkového sporenia. Preto sa mladí radšej sústreďujú na súčasnosť a aktuálne možnosti zárobkov či nákupu. „Miléniová generácia sa vyznačuje viac mentalitou sporenia do matracov. Finančným trhom priveľmi nedôverujú,“ uvádza švajčiarska banka.
„Pokiaľ ide o investície, pre miléniovú generáciu je typické, že riziko mladí rozkladajú na dlhšie obdobie, a tak im vzniká dostatočný priestor dohnať potenciálne krátkodobé výkyvy. Zároveň na rozdiel od predchádzajúcej generácie X sa investovaniu venujú v menších objemoch. Spravidla platí, že si odkladajú väčšie sumy a vo väčších časových intervaloch,“ uvádza Matej Varga, vedúci riadenia investícií Prvej penzijnej správcovskej spoločnosti Poštovej banky.

Generácia Y mení filozofiu bánkZdroj: Fotolia.eu | Petit Press 2016
Mladí budú pracovať dlhšie. Takýto prístup sťažuje život finančným inštitúciám a bankám, ktoré vedia, že sa o mladého klienta musia viac snažiť. Miléniová generácia má podľa UBS menej ako jednu tretinu investovanú a viac ako polovicu peňazí drží v hotovosti. Pre banky to teda znamená, že sa o hotovosť mladých majú zaujímať intenzívnejšie a mali by im ponúkať produkty, ktoré im splnia viaceré požiadavky. Mnohé spočíva aj vo zvyšovaní finančnej gramotnosti mladých, ktorí sa nemajú kde poučiť o možnostiach investovania a dlhodobého plánovania života.