Dobrý text dokáže čitateľa uvoľniť, rozosmiať aj nakopnúť. Populárna spisovateľská webová stránka Nownovel.com/blog odporúča nádejným autorom každý deň si trochu rozšíriť slovnú zásobu. Ak sa chcete pustiť do cvičenia, kompletný zoznam slovníkov slovenského jazyka v elektronickej podobe nájdete na stránke Jazykovedného ústavu Ľudovíta Štúra Slovniky.juls.savba.sk. Redakcia Profitu pre vás pripravila pár základných tipov, ktoré vám uľahčia každodenné písanie – či už pre prácu, na promo, alebo iba pre radosť.
1. POZNÁTE SVOJE PUBLIKUM? Vedieť, pre koho píšete text, je kľúčové. Zamyslite sa preto nad tým, čo váš čitateľ naozaj potrebuje, aký je a na čo je zvedavý.
2. NAJLEPŠIE NA ZAČIATOK. Články, správy a správičky nie sú novela. Najpútavejšími informáciami, dramatickým príbehom či zaujímavou súvislosťou priamo začnite, aby ste čitateľa zaujali skôr, než vám ubzikne. Kým v literárnych útvaroch môže byť pointa na konci – alebo nemusí byť vôbec, v žurnalistickom prejave patrí aspoň v náznaku na úvod.